Direktlänk till inlägg 5 juli 2016

Tuff, varm kväll

Av Sirpa - 5 juli 2016 09:37

Denny hämtade bussen igår så jag inte behövde ut i värmen mer än nödvändigt.Det bar iväg direkt efter middagen.

Räckte med att gå utanför dörren så rann svetten.
Jag var yr stundtals....har ju lite svårt med så hög värme.
Över +30 som det var igår.
Luften stod helt stilla.
Jag höll till många timmar på rummet denna dag...hela siestan.


Ilastningen blev rörig, tog tid,  tydligen är det så på sådana här resor.

Jag blir förvirrad och trött när det inte är ordning.
Allra helst om det sedan blir gnäll över varm buss också, vilket inte går att göra något åt när vi blir stående länge just pga att det tar tid att lasta.

Just detta gör att jag tar mig en extra funderare på om jag är lämpad för sådana körningar.
Min hjärna behöver någon form av ordning för att fungera tillfredställande.

Bra att jag får prova denna resa.
Den är ju lite extra med all den utrustning som behöver flyttas i stort sett varje dag.
Jag är också jätterädd att ha sönder något instrument...

Till slut var alla inne och vi kunde åka iväg, en bit för att återigen stanna för att fixa fram en sak som glömts.

Körde några kilometer till ett torg där vi stannade och lastade ut all utrustning ur bussen.
Alla hjälptes åt och det gick bra, snabbt och smidigt.

Allt riggades upp på scenen och sedan in i bussen igen och iväg en bit bort, därifrån gick musikanterna i parad till torget.

Satt och lyssnade på musiken och sången.
Alla är jätteduktiga och jag kände mig så stolt över att vara bussförare till detta gäng :)

Det tidigare stöket föll i glömska då de levererade så fantastiskt bra.

Köpte mig mjukglass i en butik som hade självservering.
Olika smaker av mjukglass med strössel i mängd, godis och annan topping.
Sedan betalade man efter vikt.
Jättehäftigt :) Vore något att införa hemma i Sverige.

När spelningen var över så häntade Denny och jag bussen som han ställt en bit bort.
Det är svårt med parkeringar här då de är stränga som sjutton.
Man får lås på framhjulen och personbilar fraktas bort.
Får sedan hämtas mot en hög avgift.
Vi skulle säkert få böta jättemycket för vår stora buss.

Lastade noga denna gång.
Jag var inne i bagageutrymmet och tog emot när andra langade in.
Tungt och svettigt men det var det värt när grejerna ligger ordentligt.
Blir lättare att lasta ut sedan.

Denny lämnade av oss vid hotellet och körde sedan bussen till sin uppställning 2 km bort.
Han köpte sig en elmoppe som han ska ha med på såna här resor :)
Smart!
Bara att vika ihop och lägga in i bussen.

Klockan var mycket då vi anlände till hotellet.
Ungdomarna fortsatte med sitt stojande till väldigt sent.

Jag låg och pratade på messenger med min älskling som jag längtar väldigt efter.
Somnade vid 2 tiden...

 
 
Ingen bild

Anonym

5 juli 2016 09:44

Det finns mjukglass på självservering i Sverige redan!
I Stockholm (såklart).

Sirpa

5 juli 2016 14:19

Aha :) va kul att det redan kommit hem.Kändes lite lyxigt att gå och välja själv i lugn och ro.
Tack för din kommentar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards