Direktlänk till inlägg 18 augusti 2017

Vaken natt

Av Sirpa - 18 augusti 2017 02:39

Halvligger i soffan och smuttar på en Naturdietdrink.
Kroppen säger att den är hungrig och jag svarar att, det är ju bra :)
Du har massor med lagrat fett att förse dig utav.

Har pressat rätt hårt under dagen och skulle tro att det är därför hungern gör sig påmind.
Fjärde dygnet på bara 600 kalorier och jag har förbrukat bra mycket mera.

Cyklat drygt två mil totalt.
Två vändor till och från jobbet då jag hade delad tjänst idag.
På det 1 tim 5 min på crosstrainer, längd 7.3 km. Fettförbränningsprogram.
Där tog jag ut mig så det visslade i öronen och det blev en kämpig stund innan jag tog mig hem till dusch, på cykel givetvis.

Nu har envisheten sättit in och jag kommer inte att ge mig.
Kilon skall väck och det många.
Känner hur träningen och all rörelse gör mig gott.
Jag blir glad och orkar så mycket mera.

Känslan inatt är garanterat övergången till att det börjas ta fett från depåerna.
Morgondagen kommer bli lättare, det vet jag.
Skall dessutom bara gå till och från jobbet och har vila från gymet. Det blir totalt 9 km med gången och det får räcka.
Gymet trampar jag till på Lördag igen efter jobbet.

Känner nu hur magen lugnar sig efter att jag givit den lite dryck.

Tomatsoppan som jag äter till middag varje dag är så himla god.
Njuter av den sked för sked.
Så gott med det lite salta då jag svettas en hel del i både jobb och träning.Dessutom gott med varmt i magen, förutom kaffet förstås.

Torsdagens sista körning var riktigt stressig.
Fick med över 40 personer från Arlanda och mängder med bagage.
Dessutom anslutning i Västerås att passa.
Kom till Västerås när min kollega skulle åka tillbaka på sin tur.
Hjälpte honom lasta och han gick 5 minuter sen i sin tur.

Så galet fel med dessa körtider.
Vi hinner inte om vi får kunder med.
Tom buss kan gå men det gör ju ingen nytta att rulla utan resenärer.

Var i stress ända hem och en bra bit in på kvällen.
Kan vara därför jag har svårt att sova också.

På måndag får vi ny turlista och jag hoppas att den ger oss några marginaler.
Som det är nu så växer ångestklumpen i magen så fort det är fler än 20 resenärer.
Allt tar sådan tid.
Många köper biljetten ombord och då är körtiden pajad redan.

Gillar inte detta!
Vi far illa av att ha det såhär

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards