Direktlänk till inlägg 14 maj 2016

Min dag :)

Av Sirpa - 14 maj 2016 08:25

Fredagen bjöd på mycket sysslor och mängder med uppmärksamhet.
Jag trivdes självklart i rampljuset:)

Min Födelsedag.
Blev 57 år gammal.
Bara 3 år kvar till min 60 årsdag som jag ser fram emot.
Varje tid i livet har sin tjusning och jag känner att ju äldre jag blir, desto mera trivs jag med livet, mig själv och det jag gör av mina dagar och nätter.

Fb grattisar strömmade in:) över 70 stycken räknade jag det till när natten kom.
På detta alla gratulationer via messenger, mejl och sms.
Säkert uppåt 90 totalt.

Allt just bara för att vi lever i detta samhälle av ständig kontakt med allt och alla.

Min arbetsplats uppmärksammade min dag på sitt vis.
Kändes mysigt :)

Mina barn och mor skrev.
Döttrarna ringde.
Min älskade skickade via messenger.

Till och med en människa som jag trodde avskyr mig,skickade en vacker bild på rosbukett och en grattishälsning.
Vet inte om det var äkta eller ironi, då denne person tidigare hånfullt skrattat åt mig över att jag är äldre än hon.

Jag är den jag är och stolt över det:)
Blir bara bättre och mognare med åren.
Rynkorna pryder sin plats och muffinsmagen sitter just nu därframme och irriterar mig lite:)
Den tränar jag straxt bort i ett kick...

Älskar utmaningar, prova nya saker och det allra bästa är att jag vill och vågar.

Min passion finns i att vara glad och lycklig, på mitt vis.
Jag älskar att glädja min älskade.
Se till att han får det han behöver och i detta njuta själv.
Passionen är ömsesidig.
Härlig och energigivande.

Jag är en fullblodskvinna och det trivs jag med.Tycker om att klä mig snyggt och sexigt.
Den som ogillar detta kan vända sig bort.
Varför inte visa det man har och är stolt över, i mitt fall mina långa ben:)

Jag trivs och är lycklig i mitt liv, oavsett allt som händer ikring mig som drar ner och förstör ibland.
Problem är till för att lösas och sedan lever jag vidare i mitt, med den glädje jag känner.

Den Italienresa jag skall göra i arbete, gjorde att jag fick lov att fixa ett nytt pass.Det gjorde jag på min födelsedag.
Hos polisen, hos en kvinna som var glad och go medans vi tog bild, fingeravtryck och allt som behövdes.
Vi skrattade och tokade medans vi försökte få mig att inte skratta på bilden:)
Det var inte lätt att vara allvarlig.

Tog bussen ner på stan för att slippa parkeringsavgift.Träffade flera gamla kollegor.

Tidigare hade jag handlat tårtor och kakor på Maxi, till jobbet.
Två stora gräddtårtor som mina goa kollegor fick.
Fick mängder med kramar:)
Njöt av Min dag.
Vad gjorde väl det att det kostade extra.Alla blev glada och nöjda.
Lite uppmuntran behöver varenda människa.

Tog dessa vackra blombilder i Vasaparken.Så underbar färgprakt.
Där gör Västerås Stad ett fint arbete.
En fröjd för sinnet att gå där och njuta.

På eftermiddagen körde jag en vända till Arlanda.
Fick dricks av en dam som tyckte att jag ska köpa mig blommor på min födelsedag:) så rart!

Min bästis lämnade en tomatplanta åt mig att odla upp på min fina balkong.
Härligt!
Hon vet vad jag vill ha.

När kvällen kom och jag satt i soffan med en tårtbit och kaffe så kändes dagen toppen.
Jag var trött...jättetrött!
Men lycklig.
Ett härligt, givande samtal med en människa jag älskar djupt och innerligt, fick avsluta min födelsedag.
Nu börjar mitt 58:e år i detta livet.

Jag står på topp i allt och tänker fortsätta på samma vis i massor med år.
Livet är här och nu och jag älskar att leva, njuta, älska, trivas och utmana på alla fronter.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards