Direktlänk till inlägg 26 augusti 2017

Underbar morgonvandring

Av Sirpa - 26 augusti 2017 14:29

Jag sov ju gott en hel natt.
Som alltid i husvagnen...

Efter morgonkaffet, medicinen och första portionen av dagens energi, så klädde jag mig i träningskläder.
Ute var det friskt och klart.
Luften ca +10 och nästan vindstilla.
Mådde bra och kände att det skulle bli härligt med en längre promenad längs vattnet

Började genast ta bilder, ut över vattnet och på den sköna sensommarnaturen.
Detta är något jag älskar, när hösten knackar på dörren och luften är så skön att andas.

Gick där i mina funderingar och bara lät kroppen andas in den härliga luften.
Benen kändes glada och stegen väldigt lätta.

Detta var precis vad jag behövde efter arbetsveckan som låg bakom.

Tänkte på min älskade sambo som jag saknar hos mig.
Denna helg har vi lite olika uppdrag han och jag.
Han är iväg på fotojobb under fredag-lördag, med övernattning på hotell med andra fotografer.
Söndagen kör han vårt ordinarie jobb.
Förra helgen var han här vid vagnen med vovve och jag jobbade.
Så det är lite ombytt denna helg

Vi ses ju imorgon söndag när jag åker hem igen och han slutar för dagen.

Fortsatte min vandring ända ut till udden.
Vände åter och tog ännu fler bilder.
Blev utskälld av en söt, pigg tjattrande ekorre i en tall.
Den tittade på mig och skuttade på stället när den tjattrade :)
Lilla parvel, så bedårande söt.

Gick ju inte att fånga på bild.

Det blev iallafall 5000 steg i benen enligt mobilen.
Behaglig vandring utan krav på prestation.
En vacker svan ägnade sig åt matletning på botten.
Rumpan rakt upp i vädret då och då :)

Kom så åter till husvagnen.
Bytte direkt om till bikini.
Gick ner till bryggan och steg ner i det kyliga och uppfriskande vattnet.

Ingen annan än jag badade.

Det är sommar och då badar jag.
Så skönt efter min vandring.
Sammet för själen att stilla simma ut en bit och titta mot stranden.
Vattnet omslöt min kropp som en välbehövlig kram.
Älskar naturen, vattnet och stillheten.
Där får jag ro i själen....

Kan andas normalt igen och smärtan inombords avtar sakta men säkert

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards