Direktlänk till inlägg 30 augusti 2017

Vaknade genomsvettig...

Av Sirpa - 30 augusti 2017 03:22

Det märks att min kropp kämpar på med att förse sig med energi att fixa vardagen.

Gick och lade mig redan vid 20 tiden, då jag varit uppe sen 2 natten innan.
Är inne i riktigt tidiga vanor nu och det trivs jag ju med.
Somnade bums och vaknade till när sambon kom hem från sitt jobbpass, straxt efter 22.
Somnade om direkt.
Sov sedan som en medvetslös till 2, precis som natten innan.

Vaknade genomsvettig och det kändes att reparationsarbete pågått i både kropp och knopp.
Träningspasset från måndagen hade gjort verkan.
Likaså blev det ju närmare 8000 steg under tisdagen.

Låg kvar en stund och lyssnade på min snarkande älskling bredvid och bestämde mig för att gå upp en stund.
Ingen ide att ligga kvar då hjärnan var igång.
Börjar inte förrän 7.20 denna dag så jag hade timmar kvar att göra vad jag vill.

Upp och tog på kaffe.Plockade försiktigt ur diskmaskinen för att inte skramla vid den tiden på dygnet.
Så tyst och skönt.
Ingen trafik ute på vägen, inga grannar väsnades eller rökte på balkongen.
Bara jag och tystnaden.
Vad jag njöt :)
Jag är verkligen morgonmänniska.

Det kommer nu att kastas sönder då det är dags för eftermiddags/kvällstjänster.
Torsdag och Fredag börjar jag jobba sent och slutar på kvällen sent, då jag egentligen är trött och sover gott.
Fasar för dessa pass.
Jag vet att sista turen från Arlanda, kommer jag att vara jättetrött.

Kör dessa två kvällar och sedan kastar det tillbaka till tidiga mornar igen, efter helgens ledighet.
För min hjärna är dessa kast förödande.
En del av stressen som jag har svårt att klara av.

På måndag har jag tid hos läkaren och då kommer jag att ta upp detta.
Berätta hur min sömn blir lidande då jag inte sover tillräckligt vid kvällsjobbet.
Går ju upp tidigt ändå dessa mornar.
Får ca 3-4 timmars sömn under mina kvällspass.
Det funkar inte i längden.
Sedan stressen på jobbet uppepå detta.

Tänk om jag kunde få tidiga mornar ständigt.
Vad jag skulle må bra
Det skulle infinna sig en balans och harmoni i mig som skulle ge en styrka och glädje i allt.
Jag skulle kunna ha den tidigaste körningen och må toppen.
Den som kollegorna skyr som pesten.
Den skulle vara perfekt för mig.

Det doftar så gott härhemma efter all tvätt som hänger på tork från igår.
Tvättade upp småmattor och gardinerna från husvagnens föetält.
Förberedelser inför vinterns förvaring av vagnen och allt bohag därifrån.

Snart är det ju September och den sista skall vagnen vara borta från campingen.
Jag är glad att den inte står nere på Öland då det blivit så långt att åka och hämta.
Nu kan vi plocka ner allt lite i taget.
Nästa gång åker tältet ner.
Hoppas bara det är torrt då.
Den får inte vara det minsta fuktig.

Behöver under kommande vecka, baka långpannor med äppelkaka till lilla barnbarnets kalas den 9/9.
Han fyller ju 4 år lilla busungen.
Tänkte samtidigt baka och ta med till jobbet.
Kollegorna behöver lite mysgott.
Med vaniljsås till.

Jag vet att min dotter kommer att ha en massa gottigt bakat också :)
Hon älskar ju att ha Roy Fares recept som grund för sina skapelser.
Se bara denna...

Kan en tårta se smaskigare ut :)

Jag kommer faktiskt då att äta lite av allt hon bakat.
Synda riktigt ordentligt ... Det har jag bestämt.

Apropå min egen kosthållning.
Har lite svårt att få i mig tillräckligt just nu då det nästan kväljer att äta.
Försöker få i mig minst 700 kalorier på ett dygn.
Igår såg jag till att det blev lite extra då jag var så aktiv och fruktansvärt trött i kroppen.
Det känns idag.
Gav effekten att jag sov tungt och fick den återhämtning som behövdes.
Känner mig utvilad och krafterna är åter.

Kroppen fortsätter tugga på fettdepåerna.
All annan näring får jag ju i mig tillräckligt av från de soppor och drycker jag förser den med.
Delikatessen varje dag är ju tonfisken i olja som jag njuter så av :)

Tredje veckan på väg och det är stundtals jättekämpigt men i det stora hela enkelt.
Allt har med inställning att göra.

Jag väger mig inte.
Det är helt ointressant då jag bygger muskler istället för att samla fett.
Träningen går jättebra och uniformsbyxorna sitter jättefint.
Skjortan är lös över magen, där den tidigare stramade.

Bästa av allt är att mitt sug efter att äta något konstant, är borta.
Vill definitivt inte ha något sött.
Så vi får se om jag får i mig av dotterns hembakta :)

Min plan är att fortsätta såhär tills jag får på mig mina svarta favoritbyxor som jag inte använt på ca 3 år.
Inte sedan jag hade den hemska influensan och sedan fick med mig hostan som en följd.
Träningen tappade jag bort i den vevan och kilona byggde på.

Som belöning kommer jag att anmäla mig till Göteborgsvarvet nästa år.
Det blir ett skönt mål att sträva efter.
21 km är ändå ingen liten promenad direkt :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards