Direktlänk till inlägg 31 januari 2018

Över 9 timmar

Av Sirpa - 31 januari 2018 07:31

Hörde när sambon gick upp imorse men fortsatte sova sedan.
Vaknade sedan straxt innan 7, yr och vinglig.
Ont i halsen av någon anledning.

Hade sovit över 9 timmar igen, fullständigt medvetslös sömn.
Helt slut bara av att vara iväg på det jag gjorde i Jönköping.

Vart har min ork tagit vägen?
Den borde ju hitta tillbaka hem snart igen.

Tog mig ut i köket för att få i mig medicin, mata Ville och förse mig med en kopp kaffe.
Jätteyr i huvudet.
Obehagligt!

Ligger nu och intar mitt kaffe och messar med kärestan som har kaotiskt på jobbet, som vanligt.
Buss sönder, körde den till verkstad på andra sidan stan med larm tjutande för fullt.
Lånebuss väntande turligt nog. Men han kommer bli försenad.

På radion varnas för avstängning av den väg han ska åka. Trafikolycka.
Det snöar för fullt.
Jag är glad att jag inte måste vara ute i detta kaos med min yra skalle och knappa ork. Skulle nog tuppa av i stressen.
Kanske vid ratten dessutom.

Straxt skall jag gå upp och ta på mig något bekvämt, för att sedan starta igång datorn och försöka ta mig in på vårt wifi härhemma.
Hoppas jag fixar det.
Är ju inte direkt nåt datasnille :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Söndag 5 maj 07:57

En helt otrolig dag måste jag säga, vad gällde vädret och hur mycket jag lyckades åstadkomma härhemma. Helt slut på kvällen men vad gjorde det när jag hade fått till så mycket inför sommaren och framförallt mitt födelsedagskalas om en vecka. Vä...

Av Sirpa - Lördag 4 maj 07:21


Stallkatten Lussan är så underbart söt och go. Hon vet hur man kopplar av i solen minsann. ...

Av Sirpa - Lördag 4 maj 07:19


Det känns som att min ork inte riktigt räcker till för mer än varannan dag. Hade en väldigt aktiv dag i Torsdags då mycket blev gjort Sedan var Fredagen en så mycket tuffare dag både orkes och smärtmässigt. Körde barnbarnet till skolan och åk...

Av Sirpa - Fredag 3 maj 06:37

Det är verkligen en njutning att se den grönskande vackra våren anlända. Med rungande hastighet spirar allt och jag hoppas och ber att körsbär och äpple snart blommar så de yrvakna bina har någonting att samla in. Det var ju bin framme redan för ...

Av Sirpa - Tisdag 30 april 14:05

Om några timmar tar vi steget över i Maj månad. Tiden går med rasande fart och jag har som vanligt haft fullt upp med jobb. Körde mina 6 dagar Tågersättning mellan Kristinehamn och Oslo. Sedan ledig Fredag då jag åkte hem till Etuna med jobbets ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards