Direktlänk till inlägg 3 februari 2018

Fylld Fredag

Av Sirpa - 3 februari 2018 01:46

Vaknade vid 7 tiden denna morgon efter en natt med djup, återhämtande sömn på över 9 timmar.
Fattar inte hur jag kan sova på dan först ett par vändor i soffan och sedan en hel lång natt.
Har inte ens nåt minne av att jag skulle vaknat till något.
Hörde inte när sambon kom hem eller när han kom och lade sig.

Tog mig en kopp kaffe innan dusch och satte mig sedan vid datorn och jobbade.
Fullt koncentrerad i drygt 2 timmar.
Åt sedan frukost och plockade lite härhemma.
Jobbade klart innan det var dags för vila.

Fixade mat till sambon kom från gymet och passade på att ta det bara lugnt en stund innan jag hade tvättstugan.
Sambon åkte och jobbade sitt kvällspass.

Somnade till en stund i soffan innan det var dags att hämta tvätten och hänga upp.
Doftade så gott och det är så torr luft nu på vintern. Värre nu när det är kallare ute.
Hängde tvätt i varje rum.

Mat och vila på det.
Ute snöade det och blåste.
Väldigt mycket snö har kommit överallt, men inte här i stan.
Halt och mängder med olyckor.
Tåg inställda och riktigt tufft.

Bestämde mig för att ta en promenad i kylan.
Behövde luft och röra på mig. Kylan bet i kinderna och fingrarna.
Blev yr av blåsten mot huvudet.
Kom hem alldeles kall och trött.
Kaffe och varm filt i soffan .

Tycker själv att orken räckt något bättre idag. Kan vara den långa natten med riktig sömn som gjorde det.

Var vaken när sambon kom hem vid 22.30 tiden. Gick staxt och lade mig.
Jobbigt med irriterad hals, hostig och knepig.
Gick och lade mig i soffan när halsen inte gav mig någon ro.

Haft lite bökigt att äta idag.
Kan ju inte bita i nåt när tanden är sönder fram. Vass kant som jag skär mig i tungan på.
Får ta bitar och stoppa in i munnen och tugga, inte bita av något.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards