Direktlänk till inlägg 4 februari 2018

Blåljus i natten

Av Sirpa - 4 februari 2018 04:05

Vaknade ur en djup sömn av att jag hade svårt att andas.
Hade lyckats gräva ner mig i sängen under kuddar och täcke, så djupt att jag inte kom åt att andas ordentligt.
Insnodd i påslakanet jag har närmast kroppen.

Troligtvis har jag snott runt i sömnen och lyckats mosa till allting, i en enda röra.
Trasslade mig ur allt och tog ett toabesök.
Ville katt sov nere vid våra ben.
Han söker sig dit ibland på nätterna.
Troligtvis varmt och mysigt där emellan mormor och morfar husse.

Kunde inte somna om så jag smög upp istället. Gav Ville lite godis, bryggde mig själv gott te med Citron och Ingefära.
Tog mig en god bagel med brieost som jag lyxade till med över helgen.

Får tugga försiktigt så inte den trasiga tanden rasar samman mera.
Är så lyckligt lottad ändå, att jag inte har ont i den.
På Måndag är det dags att fixa den hos min tandläkare.
Har vid det här laget, skurit mig i tungan flera gånger på den vassa pigg som är kvar av tanden.
Tungan söker sig dit ständigt.

Ligger nu i soffan, under en skön filt och lyssnar på nattens/morgonens ljud.
Flera bilar rullar omkring därute.
Älsklingen ligger och sover djupt i vårt sovrum, snarkar i trygghet.

Ville har somnat om någonstans.
Det är för tidigt för honom att gå up nu.
Jag skall heller inte gå upp för dagen, utan det kommer straxt bli att jag somnar om.
Låter det ske här i soffan.
Vill inte störa min kära.
Det spelar ju ingen roll vart jag sover. Det viktiga är ju vilan i sig.

Har känt de två senaste dagarna att min kropp börjar sakta men säkert, med myrsteg, att svara på vilan den får.
Det byggs upp bättre ork vartefter.
Igår fixade jag dagen med en sovstund i soffan. Det är framsteg.
Resten av vilan var jag vaken, såg på tv och pratade med kärestan.

Kanske är det på väg åt rätt håll nu.

Där jag låg i soffan så lystes plötsligt väggen upp av ett blått blinkande.
Det stod två plosbilar ute på vägen och någon hade blivit stoppad.
Inget dramatiskt som tur var.
Förmodligen en koll av något slag.

Jag är så tacksam över alla dessa killar och tjejer som håller ordning runt omkring oss.
Så gott de bara hinner och förmår, med de dåliga resurser de har.

Hoppet om att de skall få det bättre nu med den nya Polischefen är stort.
Valet att bli polis i dagens läge är verkligen ett tufft beslut.
Med allt det nya, allt råare våldet som tagit sig form i vårt land.

Det blåa skenet lyser upp väggen i vardagsrummet...
Ville kom mjauande och lade sig intill mig.
Även han reagerade på det blåa skenet som blinkar.
Jag gillar att det syns så tydligt.
Går inte att missa ute i trafiken

Nu börjar sömntåget tuta i fjärran.
Straxt passerar den här så jag kan hoppa ombord.
Sova några timmar till.
Blåljusen fortsätter blinka därute....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards