Direktlänk till inlägg 4 februari 2018

Ny vecka framför

Av Sirpa - 4 februari 2018 22:47

Kommande vecka är redan fullbokad med aktiviteter, fast jag inte är på långa vägar i form.
Ska jobba varje dag 4 timmar vid datorn.

Imorgon måndag har jag tid hos tandläkaren 13.20, för att fixa den vassa, otäcka, sönderbitna tanden.
Blir inte kul för ekonomin, men jag har inget val som den ser ut.
Har hela tiden oron att den skall gå sönder ännu mera och börja göra ont.
Måste ta kostnaden.

Under denna vecka behöver jag i jobbet, lära mig mera om allting.
Få igång min mejl så jag kan nå kollegor via den.
Förhoppningsvis chatten också för att kunna ställa snabba frågor vid behov.

På fredag är det sedan dags att ta bussen till örebro för att gå på begravning i Nora.
Kommer bli en lång och jobbig dag.
Orken måste räcka till mycket.
Det måste bara gå, för jag vill ta farväl av min vän.

Just nu har jag ett tjutande i huvudet igen och det är helt klart en stress inför det som jag känner att det behöver finnas ork till.

Väntar också på att få komma in på de väntande testerna, för hjärtats arbete, lungfunktion och likaså astmaprov.
Verkar ta tid att få komma dit.

Försäkringskassan har ännu inge agerat alls på mitt ärende.
Olustigt!
Att inte vara arbetsför är inget bra läge i vårt kära Sverige.
Då är man inget värt.
Staten får inte in skattepengar utan man är en kostnad, en belastning.
Ett läge som ingen vill vara i....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards