Direktlänk till inlägg 29 april 2018

Satt vid vattnet

Av Sirpa - 29 april 2018 15:20

Jag ville ha en sista promenad innan jag lämnar detta vackra stillsamma paradis för denna helg.

Styrde stegen till sjön och satte mig på en liten klipphäll och såg ut över vattnet.
Tänk om man kunde få bo såhär nära rent och fint vatten.
Skulle lätt kunna pendla en bit till jobbet om detta kunde bli verklighet.

Härliga önskedrömmar.
Såsom livet ser ut nu så finns det inte på världskartan att få någonting sådant.
Vi som jobbar ständigt och tjänar dåligt i förhållande till det vi uträttar.

När skulle vi ens ha tiden att sköta om någonting eget.
Drömmar är gratis och tur är väl det.

Vädret idag har varit lite ostadigt.
Såg hur det började närma sig svarta moln som regnade därborta på håll.
Satt kvar ännu en stund och såg ut över vattnet.

Måsarna skränade över någonting och över vattnet flög svanar.
Det låter så härligt om deras vingar i flygningen.

Gick tillbaka mot vagnen, längs tjärnens kant. En Öring slog till med stjärten vid vattenytan så det bidades rejäla ringar på vattnet.
Det började droppa från de svarta molnen som redan var ovanför.
Gick med lite raskare steg hemåt.
Hann in innan det riktiga regnet kom.
Regnade kanske 10 minuter och sedan full sol igen.

Värmde på det som var kvar av köttsoppan igår. Mest buljong, men det fungerade bra, salt och gott.
Kärestan ringde och hörde efter om det var ok att han kom vid 17 tiden, då han inte orkade ha bråttom.
Självklart! Jag hade ju ingen panik hem.
Saknar bara honom enormt mycket.

Han är säkert helt färdig när han anländer hit. Jag tar över ratten och vi far förbi min dotter och tittar till hennes katter på hemvägen.
De har skötare som finns med dom om dagarna men jag vill gärna pussa lite på Ville katt, när vi ändå åker förbi.

Här i vagnen är allt redo för avfärd.
Gasolen stängd och luckan låst.
Värmen neddragen och elsladdar ur.
Ska tömma kylen straxt innan kärestan anländer. Har kylväska.

Myrorna har försvunnit nu och jag hoppas de håller sig borta.
De får så gärna leva och må gott men inte i min boning.
Kan inte ha myror kutande överallt och boande i vagnen.
Så nära behöver inte naturen komma :)

En stol skall med hem igen då den hör till balkongen.
Eller inte, vi får se hur jag gör.
Vi ska ju vara en del folk här när jag fyller och då går det åt stolar. Har nu 10 med solstolarna inräknade.
Får kanske ta med nån hemifrån hit istället.

Vi blir nog 12 pers då den 12:e Maj när jag tänkte bjuda på grillat.
Hoppas vädret tillåter det.

Nu ska mobilen laddas en stund.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Söndag 5 maj 07:57

En helt otrolig dag måste jag säga, vad gällde vädret och hur mycket jag lyckades åstadkomma härhemma. Helt slut på kvällen men vad gjorde det när jag hade fått till så mycket inför sommaren och framförallt mitt födelsedagskalas om en vecka. Vä...

Av Sirpa - Lördag 4 maj 07:21


Stallkatten Lussan är så underbart söt och go. Hon vet hur man kopplar av i solen minsann. ...

Av Sirpa - Lördag 4 maj 07:19


Det känns som att min ork inte riktigt räcker till för mer än varannan dag. Hade en väldigt aktiv dag i Torsdags då mycket blev gjort Sedan var Fredagen en så mycket tuffare dag både orkes och smärtmässigt. Körde barnbarnet till skolan och åk...

Av Sirpa - Fredag 3 maj 06:37

Det är verkligen en njutning att se den grönskande vackra våren anlända. Med rungande hastighet spirar allt och jag hoppas och ber att körsbär och äpple snart blommar så de yrvakna bina har någonting att samla in. Det var ju bin framme redan för ...

Av Sirpa - Tisdag 30 april 14:05

Om några timmar tar vi steget över i Maj månad. Tiden går med rasande fart och jag har som vanligt haft fullt upp med jobb. Körde mina 6 dagar Tågersättning mellan Kristinehamn och Oslo. Sedan ledig Fredag då jag åkte hem till Etuna med jobbets ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards