Direktlänk till inlägg 9 juni 2019

Ledig dag

Av Sirpa - 9 juni 2019 16:28

Har idag Söndag haft en ledig dag efter väldigt långa arbetsdagar.
Den var välkommen.

Tvättade tre maskiner i tvättstugan.
Alla mina jobbarskjortor var i tvätten då varje arbetsdag gav en genomsvettig skjorta i värmen.
Så klibbig och äcklig varje kväll/natt som jag kom hem och kunde äntligen ta en dusch.

Satt på förarplatsen i gassande solsken i timmar. Urlakande rejält.
Kom inte undan värmen någonstans.

I fredags hade jag en liten buss igen till Stockholm.
Väntade på klassen jag körde i 6 timmar utanför Skansen då de var på Gröna Lund.
Det var +28 i skuggan.
Hade med mig Brassestol som jag satt i under träden i skuggan.

Lördagen var lika varm och jag valde att åka med Eckeröbåten och fick en hytt som tur var. Det gick inte att vara kvar på land då jag inte kunde få sova någonstans.
Hytten gav lite sömn iallafall fast det var ett himla oväsen ikring hela tiden.
Hytten var sval och skön.
Jag kröp in där direkt efter att jag ätit i kafeterian.
Fick en tvåbäddshytt med fönster.
Enda kvinnliga föraren så jag behövde inte dela.

Efter ankomst till depå efter att ha släppt av alla mina härliga gäster blev det toatömning och busstvätt.
Var jättetrött och det var skönt att komma hem och veta att jag inte måste iväg idag.

Sov ända till 6.50
Dammsög härhemma noga.
Balkongen fick en genomstädning och jag kunde nöjd ta en dusch sedan.
Plockade med lite sånt jag inte hunnit under arbetsdagar.
Nova jättenöjd över att jag var hemma med henne hela tiden.

Nu har jag sovit en stund på soffan med pälsgumman tätt intill.
Åt mat innan och det gjorde mig trött.
Unnade mig den extra vilan.

Tvätten doftar gott och rent överallt i lägenheten. Jag lufttorkar ju alltid det som tvättats.
Bra energibesparing. Ingen extra el och kläderna håller längre.
Dessutom fukt och väldoft i lägenheten.

Imorgon är det dags för jobb igen.
Det har varit flera förkortade dygnsvilan och nu även förkortad veckovila.
Så mycket att göra på beställningssidan att vi jobbar i mängd.
Tydligen ska det lätta när skolorna får sommarlov.

Njuter av min lediga dag och stillheten.
Imorgon blir det Stockholm igen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards