Direktlänk till inlägg 12 september 2019

Gav upp Öland

Av Sirpa - 12 september 2019 16:17

Det var bara att ta sig bort ifrån Öland då det blåste så baskat mycket.
Kunde inte vara ute nånting då den kalla blåsten gjorde jätteont i min rygg.
Smärtan är tillräcklig redan utan blåsten.

Stannade till vid Borgholms Slottsruin och fixade lunch bara innan jag skyndade mig bort från ön.
Hade handlat i Löttorp på Ica där.
Köpte Voltaren och mera värktabletter för att klara resten av semestern.

Åker hemåt nu. Det är inte meningen att jag ska ha det bättre än såhär.

Stannade nu på Timmernabbens Camping i Mönsterås för att vila resten av dagen och sova natten här.
Det är jättemysig camping.
Blev så fint bemött av en trevlig man som checkade in mig och sedan följde mig till platsen.

Nu har jag diskat i det rena och fina servicehuset. Varit ut en sväng till vattnet som ligger ett stenkast från husbilen
Här trivs jag.
Det är tyst, lugnt och stilla.
Blir skönt att sova utan att det sliter och rycker i husbilen hela natten.
Hade ju två såna nätter i rad.
Varberg och sen Öland.
Blåsiga ställen båda två.

Nu kommer jag garanterat att få sova lugnt
Kanske till och med kan bada imorgon.
Äta frukost utanför vagnen.
Hoppas det.
Vädret har inte varit med mig på hela min resa.
Åska, regn och kraftig blåst.
Nu äntligen lugnt och skönt

Njuuuuter!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards