Direktlänk till inlägg 22 september 2019

Lidköping avprickad som träningsstad

Av Sirpa - 22 september 2019 12:48

Lördagens väntan vid Ishallen i Lidköping blev lång så jag hade plockat med mig träningskläder för att ge mig ut och utforska omgivningarna och samtidigt få stegen i benen jag behöver.

Släppte av laget, parkerade ordentligt och väntade in så tjejerna fått med sig allt från bussen, innan jag låste och gick iväg.

Styrde stegen mot vattnet, ån som rinner förbi alldeles i närheten till Ishallen.
Följde vattnet i det vackra, soliga och riktigt varma vädret.

Lidköping är en fin stad, det såg jag på en gång.
Vackra gamla byggnader och ett torg där det tydligen var storloppis. Det stod bord uppställda i långa rader och mängder med människor.
Valde att gå igenom allt utan något intresse för loppiset.
Tanken var ju att jag skulle ha lugn och ro på min långa promenad.

Ner till vattnet igen.
Gick över en bro och följde vattnet på andra sidan tillbaka.

Stannade till vid den vackra kyrkan som stod där så stor och pampig.
St Nicolai om jag nu minns rätt.

Vandrade vidare mot Ishallen igen och hoppades på att komma förbi någon liten butik där jag kunde köpa tonfisk och lite annat.
Så blev det nu inte.
Var förbi bussarna en sväng och gick sedan vidare åt andra hållet.

Hittade där ett jättefint motionsspår som jag valde att följa.
Letade svamp i skogen som såg ut att vara en trattisskog.
Hittade några och en fin liten Karl Johan
Inte värt att plocka det lilla.

Gick runt hela spåret.
Kände hur jag började få dåligt med energi och öm i fötterna så det blev bussen som slutdestination.

Fick ihop mina steg och lite till även denna dag.
Snabbt ombyte för att sedan äta någonting.

Jag håller min diet fast jag skulle kunna få hur mycket mat som helst denna resa.
Men jag vill ner mera i vikt och då är det sträng hållning som gäller.

Tjejerna var klara med sina matcher som de förlorade båda två.
Styrde mot Skövde vid 17.20 tiden.
Då var jag själv ordentligt trött och längtade till rummet på hotellet.
Dusch och bara softa i sängen.
Anlände dig 19.15

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards