Alla inlägg den 7 december 2019

Av Sirpa - 7 december 2019 16:27

Befinner mig i en härlig stad. Jönköping.
Ska inte jobba förrän imorgon.

Dagen har jag ägnat till att vara ute och gå i timmar. Träffat min goda vän från tiden på Swebus. Vi satt och pratade på ett fik och gick sedan till ett par småbutiker.

När vi skilts åt och hon farit vidare till sitt, fortsatte jag att promenera i stan
Fint väder och mycket folk
Tittade till min lilla buss och gick sedan åter till hotellet.

Bytte om till mysplagg.
Åt lite lunch som jag handlat kvällen innan på Hemköp.
Slumrade till lite i sängen där jag kände att jag kunde vila och slappna av helt.

Såg på tv.
Kunskapskanalen som jag tycker är så intressant
Naturprogram som är mina favoriter.

Så här ligger jag under varma täcket, nöjd och belåten med min dag i Jönköping.
Avser inte att göra annat än äta lite mot kvällningen.
Allt har jag på rummet.

Skulle inte falla mig in att ge mig ut på stan för att äta ute eller gå till nån krog eller sånt.
Har aldrig varit för det.

Trivs med att bara koppla av och vila.
Imorgon är det arbetsdag igen.
Då kommer jag att vara pigg och utvilad.

Inte är jag dyr för min arbetsgivare då jag ytterst sällan äter ute.

Jag är annorlunda :)
Trivs med det

Av Sirpa - 7 december 2019 13:51

Kunde inte låta bli att testa.

Smakade som det låter.
Lussesemla.
Lussebulle med mandelmassa och grädde.

Då var det testat

Av Sirpa - 7 december 2019 09:44

Jag älskar hotellfrukostar.
Det känns så lyxigt att bara sätta sig vid ett rent och fint bord.
Plocka åt mig precis det jag är sugen på just då.

Dessutom smakar allt så mycket bättre efter lång promenad på flera kilometer och dusch på det.


Denna hotells frukost är enkel och god.
Jag gick mätt och belåten därifrån.

Av Sirpa - 7 december 2019 09:25

Kom inatt till Scandic Portalen i Jönköping efter att ha kört i regn, blåst och mörker med en liten buss som jag fick parera och hålla hårt i för att få till en hyfsat behaglig åktur.

Så mörkt och regnet vräkte ner stundtals.
Första 15 milen var dessutom trafiken riktigt tuff, det var ju fredag eftermiddag.

Körde hit gymnaster som tävlar hela helgen.
De bor på en skola ca 4.5 km bort från där jag bor.
Parkerade lillbussen vid centralstationen vid en park, där är det bussparkeringar.

Kom till hotellet vid 22 tiden. Helt slut efter timmarna vid ratten.
Nacken värkte och min högra arm som jag redan har så jobbigt med.
Checkade in och lämna in grejerna på rummet.
Gick ner till Hemköp intill och köpte mig lite bröd, ost och annat att äta på rummet.

Hade med min min lilla vattenkokare och instantkaffe så jag fick i mig energi.
Hade inte ätit sen frukosten.

Somnade vid midnatt i det lilla singelrummet.
Ett himla liv utanför då detta hotell är mitt i stan där det är krogar och folk lever om.
Skulle inte varit mitt förstaval av hotell för en jobbresa
Jag vill ha lugn och ro.

De jag körde hit tyckte det var märkligt att jag inte fick bo på Scandic Elmia.
Då hade jag varit nära dem.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards