Direktlänk till inlägg 7 december 2019

Grymt jobbig körning

Av Sirpa - 7 december 2019 09:25

Kom inatt till Scandic Portalen i Jönköping efter att ha kört i regn, blåst och mörker med en liten buss som jag fick parera och hålla hårt i för att få till en hyfsat behaglig åktur.

Så mörkt och regnet vräkte ner stundtals.
Första 15 milen var dessutom trafiken riktigt tuff, det var ju fredag eftermiddag.

Körde hit gymnaster som tävlar hela helgen.
De bor på en skola ca 4.5 km bort från där jag bor.
Parkerade lillbussen vid centralstationen vid en park, där är det bussparkeringar.

Kom till hotellet vid 22 tiden. Helt slut efter timmarna vid ratten.
Nacken värkte och min högra arm som jag redan har så jobbigt med.
Checkade in och lämna in grejerna på rummet.
Gick ner till Hemköp intill och köpte mig lite bröd, ost och annat att äta på rummet.

Hade med min min lilla vattenkokare och instantkaffe så jag fick i mig energi.
Hade inte ätit sen frukosten.

Somnade vid midnatt i det lilla singelrummet.
Ett himla liv utanför då detta hotell är mitt i stan där det är krogar och folk lever om.
Skulle inte varit mitt förstaval av hotell för en jobbresa
Jag vill ha lugn och ro.

De jag körde hit tyckte det var märkligt att jag inte fick bo på Scandic Elmia.
Då hade jag varit nära dem.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards