Direktlänk till inlägg 30 juni 2020

Första Eckerökörningen

Av Sirpa - 30 juni 2020 12:08

Sedan Covid 19 bröt ut och hela landet i stirt sett stängdes ner så har ju heller inte båtar som Ms Eckerö, Birka och många andra inte rullat på havet alls.

Nu den 26/6 körde Ms Eckerö igång igen efter det långa uppehållet.
Jag körde min första körning dit med buss igår 29/6.
Det var lite annorlunda.
Dels bara halvfull buss med gäster och noga med inlastning igenom bakdörren bara.

Distans till varann i bussen, noga handhygien och inga onödiga förflyttningar i bussen.

Började min arbetsdag med att gå upp 3.30 efter en i stort sett sömnlös natt.
Det var så varmt i sovrummet och luften stod stilla fasta jag hade fönster öppet och fläkten igång.
Kände mig trött när det var dags att gå upp.

Gjorde mig klar, mata katter och släppte ut hönsen i hönsgården bara.
Vid den tiden sov de ännu på sin pinne.
Katterna hungriga och regnblöta.
Det regnade lite när jag fav mig av vid 4 tiden hemifrån.
Hade med badkläder, träningskläder och mat för dagen.

Åkte till depå Hallsta.
Hade lyckats glömma koden till larmet på depån. Mindes den till sist iallafall.
Pjuh!! Lite kämpigt vid den tiden på dygnet.
Ville ju inte väcka någon.

Gjorde bussen redo och rullade mot Köping och de första gästerna.
Sedan Västerås och två stopp i Enköping innan vi stannade vid macken i utkanten av Uppsala för 15 minuters paus.
Hade då 23 gäster ombord.
Jättetrevligt gäng och givetvis mina stammisar Ritva och Arne.

Väl framme i Grisslehamn när jag lastat ur och skulle plocka ihop mina grejer för att gå och bada i havet så kom hamnchefen Krister och vi pratade om stugan vi förare ska få använda och om Covid19 bestyren på båten.
Jättekul att träffa honom igen.
En bra person att ha och göra med.

Jag låste bussen. Gick till stugan med mina grejer.
Bytte om till bikini och träningskläder.
Hade glömt strumpor så det gick inte att ta nån längre promenad.
Får skavsår nästan direkt utan strumpor.
Styrde stegen till vattnet och vinkade av Ms Eckerö.

Sedam var det dags att uppsöka Krokodilbryggan och ett dopp i havet.
Jätteskönt! +20 i vattnet.
Det blev flera korta simturer innan jag gick upp.
Började känna mig hungrig och trött.

Bytte om snabbt och gick tillbaka till stugan som det inte hade kommit någon flera till än jag.
En glad överraskning med stugan som är stor med flera sovrum, separat tv rum. Stort kök och en matdel med bord och stolar.
Badrum med dusch och sängplatser totalt för 10 förare.

Jag tyckte mycket om stugan som vi får använda oss utav de timmar vi är i Grisslehamn.
Vi kommer att kunna sova ostört om någon väljer att vara vaken.
Inte som förra stugan då vi hade bara ett rum med allt i samma.

Käkade, bäddade iordning en säng och lade mig att vila.
Somnade som en stock i den trevliga tysta stugan. Sov i två timmar nästan.
Var ju så trött efter nattens dåliga sömn.

Klädde mig i uniformen. Tog en fika och gick ut till bussen.
Startade och gjorde klart inför gästernas ankomst.

När alla kommit och det var klart med lastning åkte vi hemåt igen
Gästerna nöjda med dagen och jag likaså.

Jättekul att vara igång med Eckerökörningar igen. Har längtat väldigt.

Städa, tanka buss, tömma toa och fixa innan hemfärd vid 19.30 tiden på kvällen.
Lång härlig dag :)

 
 
Amisa

Amisa

30 juni 2020 12:48

Jag gillar dina badbilder, du ser alltid lika lycklig ut när du får bada! Man ser att du trivs som fisken i vattnet.
:)

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Sirpa

30 juni 2020 13:24

Jag älskar att bada :)
Det är som att omfamnas i en stor härlig kram av vattnet.
På jobbet skrattar kollegorna åt mig över att jag badar vart jag än kommer i jobbet.
Det gäller ju att ta tillvara all tid man har här på jorden och njuta av det som erbjuds.
Sen är jag så värmekänslig också och det gör badandet till en underbar njutning.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards