Alla inlägg den 8 juni 2020

Av Sirpa - 8 juni 2020 19:00

Har idag varit utsatt för ett par rejäla energidippar.
Det är 7:e dagen som jag bara intar flytande.
Det i form av måltidsersättningar.

Har också till middag ätit soppor från Viktväktarna. Så dagsbehovet av allting har jag fått i mig.
Det som är borta nästan helt är socker.
Kaloriintaget har jag lagt på absolut max 700 per dygn.

Det är där jag haft problemet idag.
För lite energi helt enkelt.

Tänker inte tillsätta någonting extra utan kroppen får förse sig av depåerna.
Nu är det kväller och jag har orkat göra det som planerats idag.

Tog ett sista dopp i poolen för dagen efter att ogräskorgen tömts på komposthögen.
Sedan in i duschen för att få upp värmen igen. Poolvattnet var +17 och mycket skönt.
Men då jag hade så lite energi så blev jag kall.

Ser på tv. Har packat min resväska för att vara borta i jobbet i två dagar.
Behöver ha med ombyte för en natt och mina måltider givetvis.

Ska sova en lång natt och ladda mina batterier.
Såna här dagar hör till fastan.
Det är bara att beta av och sedan vila till nästa dag som alltid är så mycket bättre.

Nu en kopp the innan sova.

Solig och fin dag lämnar jag bakom mig nu.

Av Sirpa - 8 juni 2020 17:21

Det är mycket som blommar och frodas nu i trädgården.
Både sånt som växer här sedan tidigare och sånt som jag haft med mig hit.

Av Sirpa - 8 juni 2020 14:36

Idag har jag semesterdag efter helgjobb.
Fastan går jättebra och jag känner mig piggare och lättare i kroppen.
Smärtan i magen är borta och känslan av svullnad har lagt sig helt.

Har heller inte ont i lederna som jag haft under en tid
Ljumsken håller sig lugn också, sålänge jag ger sjutton i att bära tungt.

Just idag är jag lite yr när jag böjer mig ner eller jobbar på huk i trädgården och reser mig upp.
Kan ju inte låta bli att rensa ogräs och greja med odlingen och blommorna.

Kom ju isäng sent inatt så min måndag började klockan 6.50 med att katterna fick sin frukost, kaffebryggaren laddades och sen gick jag ut och tog ett svalkande dopp i poolen.
Det var bara +15 grader och för mig jätteskönt.
Efter badet blev det gokopp kaffe ute i solens sken.

Fortsätter min fasta så gott jag bara kan.
Bara att komma såhär långt känns toppen.

Fortfarande max 700 kalorier per dygn.
Känns även i uniformsbyxorna att det går åt rätt håll.
Inget sitter åt längre då svullnaden är borta.


Av Sirpa - 8 juni 2020 14:26

Hade en jättebra söndag med Tågersättning på programmet.
Tågen var inställda mellan Västerås och Enköping pga järnvägsbrobygge i Västerås.

Vi var ett helt gäng bussar som åkte sträckan och jag hade Vsk bussen denna dag som min följeslagare.

En härlig dag med alldeles lagommed jobb.

Vi tog ju bara in halva bussen med resenärer så det fanns utrymme till att hålla avstånd tillvarandra.
Jag valde också att låsa toaletten för att minimera smittorisk den vägen.

Nog känns det främmande med alla dessa säkerhetsåtgärder vi tar för att inte sprida smittan mellan människor.
Samtidigt börjar det bli en vanesak att hålla distans.

Känns jobbigt att inte kunna krama på mina goa kollegor som jag inte träffat på jättelänge. Men läget är som det är.
Prata och skratta kunde vi göra som vanligt iallafall

Slutade min dag med att tanka, våttorka ur bussen och tvätta vindrutan innan hemfärd.
Klockan var då 23.00 på kvällen när jag åkte hem till en väntande säng.

Av Sirpa - 8 juni 2020 13:26

Vår stiliga herre på gården :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards