Direktlänk till inlägg 30 juni 2020

Behaglig ledig dag

Av Sirpa - 30 juni 2020 20:01

Sista dagen denna Juni månad.
Jag blev ledig då det inte fanns något jobb.
Det känns helt ok då jag jobbat på väldigt bra de senaste veckorna och timmarna har samlat på sig.

Gick upp tidigt imorse även fast jag kunnat sova lite längre.
Fick hit min härliga vän som hämtade sin husvagn. Jag har ju inte behövt den på en månad nu men den fick stå kvar ändå.

Nu ska den säljas så han hämtade den.
Tog en kaffe och pratade en stund innan han for vidare.
Vinkade av husvagnen med lite vemod i hjärtat.

Åkte sedan till Lidl och handlade.
Köpte en hel del frysvaror så det blev snabbt hem igen i värmen.
Fixade till i köksskåpen med sånt som jag inte hunnit ta tag i sen flytten.
Skönt få till en ordning.

Skruvade ihop en tv bänk på övervåningen.
Den var väldigt krånglig så det tog lite tid.
Bra få ihop den så vi kan ta upp dotterns tv som står i matrummet sen den hämtades från magasineringen.

Rensade ogräs som poppat upp i gruset på gården.
När regnet kom efter jag klippt gräs var jag ut och samlade in regnvatten i tunnor och kannor.

När jag handlade tidigare blev jag jättesugen på Greksallad.
Fixade till en läcker sallad till lunchen som blev väldigt sent då jag hade nåt att göra hela tiden.
Gott blev det

Hade köpt färsk painriche till salladen.
Satt ute och åt givetvis. Det är ju sommar.

Just nu ligger jag raklång i soffan och ser på tv. Det är inte ofta jag ser på tv.
Ser på nyheterna nu.
Kommer snart att gå isäng för att få sova en hel natt nu när det inte är så varmt inomhus.

Inga fläktar igång alls utan det känns helt ok med temperaturen.

Imorgon är det Första Juli.
Tiden går så vansinnigt fort

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards