Alla inlägg den 13 oktober 2020

Av Sirpa - 13 oktober 2020 21:01

Tröttmössa på kvällen så det fick bli Ägg instekt i macka.
Jättegott!
Strör på salt och paprikapulver.

Det som jag sedan gröpt ur brödet steker jag också på och äter som extra tilltugg till äggamackan :)

Inlagd gurka till detta.

Snabbt, enkelt och gott

Av Sirpa - 13 oktober 2020 04:20

Det är inte det enklaste kan jag lova.
Definitivt än svårare med en buss i händerna.

Vi åkte tom ifrån Falköping till Göteborg efter lunch under Lördagen.
Bara två av oss.
Två kollegor hade kört klart sina pass redan fredag eftermiddag och åkte hem med bil.
En buss blev kvar som Standbybuss i Falköping och vi två for ner till Göreborg.

Var först ut till Scandic Mölndal och checkade in samt kollade in vart vi kunde parkera bussarna.
Sedan hade vi avgångstid 16.40 från Tåg/busstationen i Göteborg till Skövde.
Jag var rejält nervös för att jag inte hittade i den byggröra som rådde överallt
Överallt var det byggen, avspärrningar, omledningar, bök och stök

Mina fina kollegor hjälpte mig hitta så det gick jättebra.
Det var länge sedan jag kände nervositet inför en körning. Tog energi från mig nå så grymt.
Jag vill ju göra ett bra och proffsigt jobb och resenärerna ska inte känna av min osäkerhet att hitta rätt.

Två timmars körning till Skövde.
Avsläpp, en timmes väntan, lastning och sedan åter Göteborg
Då var det kväll, mörkt och regnigt.
Jag var jättetrött när vi kom fram och släppte av resenärerna vid Tågstationen.

Åkte direkt till hotellet, parkerade bussarna och såg till att komma till ro så snart som möjligt.
Somnade väldigt sent. Hjärnan i sån trött stress att set var svårt att koppla ner.
Hög puls och riktigt jobbigt.
Lyckades somna efter att ha skrivit på Messenger med en fin kollega som kört samma vända. Han sov på ett annat hotell och hade hjälpt mig också under dagen.
Kändes tryggt med hans omtanke och ord.
Somnade till sist och sov djupt.

Nu tror jag nästan att den kördagen var den värsta under min tid som beställningaförare.
Göteborg är en rörig stad att köra i, det säger alla.
Ullevi hittar jag till och som tur var låg det nära Tågstationen. Det underlättade.

Men detta byggande överallt.
Runt hela området kring stationen var det stängsel och trångt.
Väldigt noga ordning på busstationen, mitt i den övriga röra.
Reflexväst på så fort vi klev ur bussen.
Varje fordon lastade vid en gate.
Smidighet och snabbhet var orden som gällde vid lastning.
Kordinatorer som höll i allt

Samma sak i Skövde med Kordinatorer.
Gater och nogrannhet

Resenärerna ok de flesta.
Några otrevliga och snäsiga då vi lastade bara halvfulla bussar i Covid19 stil.
Avstånd. Endast en vid varje stolspar om man inte reste i sällskap.

Pandemin ställer till med mycket elände.
Bara att följa alla regler och jobba därefter.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards