Alla inlägg den 1 oktober 2020

Av Sirpa - 1 oktober 2020 21:27

När jag kom hem vid 19 tiden var det hur lugnt som helst.
Funderade faktiskt på att ta ett pooldopp innan middagen men avstod då ryggen ännu inte är helt ok.

Bara en dryg timme senare började det blåsa och nu är det näatan storm ute
Blåser rakt mot mitt sovrum och det känns vid vägg och fönster.
Kommer att sova gott när det är lite kyligt.

Båda katterna har kommit in och det känns tryggt. Gillar inte när de är ute i busväder.

Straxt dags att sova.
En lång arbetsdag väntar imorgon och sedan hela helgen+ måndag.

Av Sirpa - 1 oktober 2020 20:55

Oktober månad är redan nu fylld med en massa körningar.
Behöver verkligen inte oroa mig för att inte få ihop timmarna.
Kan bli tvärtom kanske, att jag måste bromsa arbetsgivarna.
Måste ju ha min veckovila och får inte jobba för många timmar under en månad.

Max 50 veckan och 90 timmar på 14 dagar.

Det mesta av mina körningar är idrottslag.
Fotboll, ishockey och handboll.
Resten är tågersättningstrafik

Jättebra och tryggt att ha jobb.

Av Sirpa - 1 oktober 2020 16:28

Fick äntligen tag i en sån där "kniv" som man kan trycka ut kärnhuset bara i äpplen.
På så vis kan jag nu torka äppelringar med skalet kvar.
Så mycket enklare att hantera och säkert nyttigare också med skalet kvar.

Tänkte torka upp så vi har ett förråd till vintern.
Så gott det blir :)
All smak blir kvar i äppelringen.

Lägger de torra och avsvalnade skivorna i täta påsar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards