Alla inlägg den 14 juli 2022

Av Sirpa - 14 juli 2022 19:50

Myggbett som jag fick för två dagar sedan har blivit så grymt stora, svullna, röda och varma så jag var tvungen att ta en antihistamintablett nu ikväll.

Myggen verkar vara extremt giftiga den här sommaren.

Bild 1 är nu ikväll och den ljusare bilden från tidigare idag.

Det blir som en inflammation.
Dessa sitter på mitt vänsteren, straxt ovanför knät

Av Sirpa - 14 juli 2022 15:06

Det är ju så himla gott.
Köpte en riktigt stor denna gång och har delat i 4 delar.

För att slippa kladd när jag äter melon så får det bli skuret i tärningar och skalet med lite melonkött kvar älskar våra två hönsdamer.

Se så gott!
Vass gaffel i handen, äta och njuta

Av Sirpa - 14 juli 2022 14:40

Imorse vaknade jag väldigt tidigt.
Något kändes fel. Det gjorde ont innanför höger knä. Sved och kliade ordentligt.

Kände genast att det var något som satt där så istället för att riva och klia så gick jag till toan där det är ordentlig belysning och kollade.

Jodå, där satt det fast en Fästingjävel!!
Liten så den knappt gick att identifiera men likförbannat en fästing.

Fram med husdjurens fästingbortplockare och när den väl var loss och satt på en bit hushållspapper så såg jag att den var hel iallafall.
Hade fått loss hela äcklet.

Drog på spritlösning genast och efter det ett plåster och en tuss bomull som jag dränkte i Salubrin.

Det fick sitta i ett par timmar och nu är det bara att hoppas att den lilla skiten inte gav mig Borrelia.
Det lär visa sig på stället den satt
Ganska irriterat just nu iallafall.
Det är 10 timmar sen jag tog bort den

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards