Direktlänk till inlägg 18 augusti 2023

Sista dagen i Finland

Av Sirpa - 18 augusti 2023 06:03

Nu ligger jag rejält efter i mitt bloggande.
Det har helt enkelt inte funnits tid och stundtals har jag inge kommit åt bloggen ens då jag inte vatit hemma i Sverige.

Tänkte här bara skriva ett avslutande inlägg om semesterresan i Finland.

Vi hade ju en fantastisk vecka där, äldsta dottern, barnbarnet Isaac och jag.
Sista natten efter att ha packat ihop och städat stugan så åkte vi till Lahti för en sista natt på hotell.

Jag hade bokat en bonusnatt på Scandic där. Har ju så mycket övernattningar från jobbresor att mina Scandicpoäng kunde användas till detta.

Vi checkade in mot eftermiddagen, parkerade i parkeringsgarage under hotellet.
Det var fruktansvärt varmt den dagen.
+30 grader som mest och obehagligt fuktigt.

Hungriga som vi var så gick vi ner till vattnet och hittade en trevlig restaurang som heter Lokki där vi blev glatt överraskade av en superb buffe.
Satt ute vid vattnet och njöt.
Det var bara att passa så inte måsarna tog maten på fatet.
De satt uppe på taket och spanade hela tiden.

Restaurangens namn Lokki betyder Mås eller Måsen :)

Gokaka till kaffet var givet innan vi sedan traskade tillbaka till hotellet.
Gick förbi en fontän där det vid ett visst klockslag spelades musik och fontänen fick liv i takt med musiken.
Riktigt häftigt.
Vi kom dit när det straxt var över. Hörde musiken på avstånd.

Natten sömn blev väldigt fattig då rummet var en bastu på grund av att det var så grymt varmt ute.
Blev inte svalt på natten ens.
Konstig klibbig värme som bara var jobbig.

Vi åkte sedan på morgonen efter frukost mot Helsingfors och Viking Gabriella hemåt.

Fick parkera på en sidohylla på bildäck och det kändes bra då vi slapp trängas med en massa andra forson och stressade människor.
Vi fick samma härliga hytt som på resan dit och åt buffen på kvällen innan sovdags.

Den natten sov vi gott iallafall då hytten var sval och skön.
Vi kunde stå på balkongen och titta när vi lade ut från kaj då vädret var så fint.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards