Alla inlägg den 2 juli 2023

Av Sirpa - 2 juli 2023 09:06

Har idag ett arbetspass som börjar senare.
Det känns bra då jag haft sån huvudvärk ända tills tabletterna jag tog imorse tidigt började göra verkan.

Mådde ju krattigt igår kväll.
Troligtvis för lite vila, druckit för lite vatten och väldigt märklig mathållning.

Unnade mig att äta Hamburgare i hotellrestaurangen Fredag kväll med kollegan och det får vara den enda utsvävningen.
Jag har inte råd att äta ute, det är alldeles för kostsamt.

För billigare peng kunde jag handla så mycket mera på Ica och fixa ihop lite middag på rummet igår kväll

Valde nu på morgonen att sova istället för att gå ner till frukosten. Har ju kvar från bröd och annat från affärn, det blir helt ok
Är av med huvudvärken tack vare några timmars sömn till.

Såg Allsång på Skansen nyss på tv.
Den som jag körde mina härliga gäster till i veckan.
Såg hur Loreen strök en av mina goa gäster över kinden kärleksfullt.
Så rart!

Jag är inget fan av Wahlgrens men Pernilla sköter allsången jättebra tycker jag.
Bäst var ju Lasse Berghagen givetvis på den tiden han ledde programmet.

Mando Diao var ju där också som jag tycker mycket om.
Jag och kollegorna såg genrepet och gick sen iväg när det var dags för det riktiga programmet.
Det räckte en gång tyckte vi.

Nu ska jag ta en dusch och sedan göra mig iordning för att gå ner med nåt till bussen
Utcheckning 12.00



Av Sirpa - 2 juli 2023 03:34

Kom till hotellet efter körningar mitt i Stockholms centrala delar under dagen.

Träffade på goa kollegor jag inte sett på länge som gjorde min arbetsdag ännu värdefullare än den redan var.

Kör för Bauhausgalan den här helgen.

Min buss är fylld av elitidrottare som jag kör mellan deras hotell och Stockholm Stadion.
Världseliten i Friidrott.

Fredagen och Lördagen har bestått i körningar till deras träningar på Stadion och idag Söndag är det då dax för tävling.

Så jag och kollegan kommer att köra skytteltrafik under hela långa dagen till sena kvällen.

Igår Lördag fick vi ett glapp på några timmar efter lunch då vi åkte ut till Djurgården och parkerade utanför Biologiska museet då det inte finns plats för oss att stå och vänta in tid någonstans i denna stad.
Några få ställen.

Kort promenad och sedan unnade jag mig en mjukglass.
Blåsig dag och för mig var det räddningen då det ändå var gassande som och varmt.

Skulle egentligen kört VIP gäster från Hotell J Nacka till Kolmårdens Djurpark men det visade sig vara så få som skulle åka så dessa gäster sattes i en taxi istället.
Bra för mig för jag körde hellre Galan.

Innan sista vändan igår åkte jag till Ica butiken i närheten av Siljaterminalen och handlade med mig mat som jag dukade upp på rummet.
Sallad, tortillabröd, mozarellaost och korv. Kaffe och nötchoklad på det.

Skönt och fridfullt att bara koppla av på rummet på 20:e våningen på Scandic Victoria Tower i Kista.
Superbra bussparkering utanför hotellet.

Jag var väldigt trött igår eftermiddag.
Känns att det är dags för en längre ledighet för att få den återhämtning som behövs.

Men först följer en intensiv dag här i Stockholm.
Bauhaus Galan Diamond League.

Hem kommer jag inatt nångång. Sista turen körs vid 22 tiden och sedan är det 1 1/2 timme till depån + tank, städ och tvätt av buss.

Är väl hemma på prästgården vid 2 tiden natten mot måndag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards