Direktlänk till inlägg 5 september 2014

Två dagar av glädje och gemenskap

Av Sirpa - 5 september 2014 00:38

Onsdagens förmiddag tillbringade jag i Eskilstuna hos min äldsta dotter och minsta barnbarnet.
Han skiner som en sol den lille när jag kommer dit!
Mitt hjärta smälter fullständigt när han skrattande sträcker ut sina armar emot mig för att jag skall ta honom och krama länge,länge!

Det år så härligt att träffa min lilla skruttunge som snart fyller ett år.
Min dotter och jag har alltid goda santal om allt möjligt mellan himmel och jord.

Var där några timmar innan det var dags att åka till jobbet

Sedan Torsdag...

Vaknade ganska tidigt..det låg redan glädjestrålande sms från min yngsta dotter.
Hon och familjen fick nycklarna till sitt nyinköpta hus...så himla roligt!
Deras stora dröm har gått i uppfyllelse

Skyndade mig att bli klar med mitt för att sedan åka hem till dem.
De hade redan igår kört mängder med grejer för att sedan sova första natten i huset:)
Förstår känslan!!

Det var verkligen ett fint hus som väntade på att bli uppvisat till mig:)

Förstår min dotters glädje över allt det praktiska och rejäla i huset.
De som bodde där före vara noga med val av inredning
Härlig planlösning,ljust och öppet.
Var så glad för deras skull.

Efter gemensam frukost och rundvandring åkte vi till Västerås och Ikea samt Rusta.
Vi handlade båda saker som jag ska skriva mera om imorgon.

For så till huset dit min äldsta dotter med lillkillen också anlänt
Härligt att ha mina gullingar nära :)

Jag fick lov att duscha och ikläda mig i uniform för att åka till arbetet därifrån.
Kändes inge bra att lämna de mina men nu var det så.

Arbetade till natten.
Sist av alla lämnade jag depån efter att ha tvättat av min bil.

Var jättetrött efter lång och aktiv dag.
En härlig dag som gav mycket glädje och energi.

Skriver mera imorgon.
Nu sova sött!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards