Direktlänk till inlägg 18 september 2014

Ölandsveckan närmar sig :)

Av Sirpa - 18 september 2014 14:02

Ölands Skördefest!

Den är verkligen värd att uppleva.
Ön fylls med allehanda konst och kultur,musik samt närproducerad mat.
Årets dignande skörd ställs fram för beskådan och försäljning.

Konstnärer ställer ut sina allster.
Musikevenemang avlöser varandra.
Pumpor,lampor,eldar och machaller finns överallt.
Ön vaknar till liv igen under några dagar innan den går i vinteride, i väntan på nästa sommar.

Jag sitter och bläddrar i tidningen jag försåg mig med redan tidigt i somras.
Evenemangen är många att välja emellan och jag väljer med omsorg.

Kommer att åka dit flera dagar innan med Titti katt.Vi vill ha den sista,härliga veckan för oss själva i vår fantastiska sommarbostad, Sävsjövagnen Alfred :)

Jag packar för fullt nu inför vår vistelse där.
Kommer att åka iväg efter mitt arbete på Söndag.Kommer hem och byter om bara och lastar in Titti i bilen, sedan far vi nedåt landet.
Minst 5 timmars bilresa framför oss.
Ska bli så skönt att komma ner till friden igen :)

Mitt älskade Öland.

Prio ett kommer min träning att vara.Jag ska löpträna hela veckan,få igång kroppen och benen, flåset i löpningen för att sedan fortsätta träna hemma i Kungsör.

Kommer att röra mig på olika ställen på ön för att uppleva Skördefesten i slutet av veckan.

Kommer även att besöka kyrkor som håller öppet.

Mot slutet av veckan blir det sedan dags att packa ihop mitt sommarboende för denna säsong.
Plocka ner förtältet,rengöra och torka innan nedpackning.
Ber om uppehåll så detta kan göras på bästa sätt.

Sedan drar jag hem allt.

Ser fram emot allt jag skall göra och uppleva denna sista vecka för säsongen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards