Direktlänk till inlägg 5 april 2015

Funderingar i husvagnen

Av Sirpa - 5 april 2015 18:34

Jag mår inte hundra bra idag.
Ligger i min bädd i husvagnen och lyssnar på regndropparna mot taket.
Det är rogivande.

Hade tidigare idag svårt att hålla kroppstemperaturen och jag får så om jag utsatt mig för stress under en tid.
Senaste veckorna har ju varit ganska hektiska med allt jag ville få klart innan avfärd hit till Öland.
Allt har ju inte gått smärtfritt utan det blev extra att uträtta under färd.

Känns bra att ha klarat av allt.
Kan nu slappna av här i mitt Paradis och det är då kroppen kommer ikapp.
Slår lite bakut men det är ingen fara
Jag lyssnar på den och tar det bara lugnt idag.
Riktigt skönt att bara vara, ensam med mina tankar.
Mina nära och kära i husvagnen några meter bort.

Jag blir mer och mer en ensamvarg.
Behöver självklart min familj och mina vänner i vardagen, men jag mår också bra av att husera ensam.

Om en dryg månad fyller jag 56 år.
Fyra år kvar till jag fyller 60 :)
En häftig tanke!
Jag har tidigare i livet varit så glad när jag fyllde 40 och 50.
Kändes som livet gick framåt i trappsteg och varje årtionde har sin tjusning.
Var sak i livet har sin tid och sin lycka.
Jag ser med spänning och glädje fram emot att fylla 60:)
Helt fantastiskt!


Känner att mitt liv varit väldigt innehållarikt.Ett fullkomligt liv i sin tid.
Aldrig har jag haft tråkigt måste jag medge:)

Jag är en människa sim vill ha innehåll i mitt liv och det ser jag till att ha.
Kommer att vara sådan tills den dag vår Herre kallar hem mig och jag lämnar det jordiska.
Jag vill inte bara försvinna obemärkt...jag vill lämna en historia efter mig.

Därför ser jag det angeläget att leva fullt ut, varje dag.
Jag vill känna vid dagens slut att just den dagen givit mig något positivt, att jag uträttat något bra och kanske gjort någon annan människa glad genom att vara just den jag är.

Livet pågår ju nu.
Vi vet inget om morgondagen.Kanske vi inte ens andas längre.

Jag vill ha mitt liv fyllt av glädje och positiva tankar.
Energier skall flöda både till mig och från mig ut.
Älskar att dela med mig av glädje som jag själv upplever och känner:)

Att få ge någon annan människa en glädjeboost bara av att ge av min egen kärlek till livet är en Gudagåva.
Se glädjen i någons ögon, känna en varm kram som säger ...tack för att du finns!
Vilken lycka!

Att få älska medmänniskor så deras liv berikas är fantastiskt.

Sedan hamnar jag självklart i kläm emellanåt, när jag vill ge av mig själv och det blir feltolkat eller helt enkelt utnyttjat till att försöka lösa någons problem, som i deras värld är övermäktig.
Jag kan dras in i något som bara tar min energi och det enda jag får åter är obehag....
Detta har hänt.

Jag har lyckats ta mig loss från sådant och kommit vidare i min egen glädje.
Jag tror fortfarande på att den bästa vägen i livet, till fullkomlighet är kärlek.

Mitt val att leva som singel känns rätt.
Jag gör vad jag vill, det som ger mig glädje.
Vill så gärna dela med mig av glädjen och det funkar inte om jag har en man på heltid i mitt liv.
Det skapar svartsjuka och missunsamhet.
Feltolkningar, snedvridna tankar och obehag.
Usch...jag vill inte vara fast i bojor!
Där någon annan skall tala om för mig hur jag skall leva, tänka och verka.
Ingen skall komma och tala om för mig hur jag skall leva mitt liv, vart jag tillbringar min fritid eller hur jag jobbar.

Det valet har jag :)
Det har varje människa.
Många väljer att leva ett halvdant liv just bara för att de vet vad de har, det känns tryggt.
Kanske lever i en dröm om en framtida lycka...sedan.

Varför vänta:)
Gläds åt allt idag.
Imorgon kan det vara försent.
Våga ta steget ut i det okända.. Våga och du vinner mycket:)

Jag har mål och planer i mitt liv, drömmar och visioner.
I detta lever jag i nuet:)
Njuter och trivs, mår bra och älskar.

Livet är nu:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards