Direktlänk till inlägg 6 april 2015

Tittis blogginlägg

Av Sirpa - 6 april 2015 11:58

Nu är morsan och jag på Öland i våran härliga husvagn.
Jag åkte i husvagnen ner hit på Skärtorsdagen/Långfredagen.
Vi övernattade utanför Västervik då morsan hade jobbat hela dagen först och klockan var mycket.

Sedan från Västervik åkte min kompis Ville med i min vagn.
Han tycker inte om att åka och jag tyckte att han var så tröttsam.
Bäddade ner mig i hörnet i våran goa säng och sov hela vägen.
Skönt när det gungar lite.
Morsan kör försiktigt och våran stora boggievagn går så lugnt och fint på vägen.

Ville han satt på diskbänken och klagade.Jag bad honom vara tyst men det hjälpte inte.
Fjantig kille!
Förstår sig inte på att njuta av livet.

Vi skulle ju till vårt Öland.

När vi sedan var framme fick Ville och jag gå ut.
Det tycker vi om att göra.Funkar bra nu när campingen inte är öppen.
Sedan måste vi gå i sele för vi katter får inte vara lösa när andra husvagnar kommer hit.

Nu stod vi inte på våran egen plats.Det får vi inte göra för någon lag som bestämmer det.
Nåt med strandrätt...
Morsan sa att det funka bra ändå att stå på lite undantag.

Villes husse skulle hjälpa till på campingen med lite grejer inför kommande säsong så vi fick stå där det pågick stugbyggen och annat stök.

Jag var ut korta stunder men det är inte min grej att gå ut.Trivs bättre med att sova och softa i våran fina vagn.

Testar olika sovstilar medans morsan vilar bredvid mig i bädden.

Hon inledde vistelsen här med 12 km träning första morgonen.
Sedan blev hon risig och vilar nu, andra dagen med mig i husvagnen.

Hon har tur om hon klarar sig från att bli riktigt sjuk då hon varit i kontakt med genomförkylda barnbarn innan.

Jag njuter av att ha henne hos mig ständigt.
Jag får massor med pussar och kel, klia på magen och mys.
Sedan får jag smaka när morsan äter macka med ost...gillar ost.

Imorgon ska vi åka hem till Kungsör igen.Då måste jag åka bil och det gillar inte jag.
Morsan har skaffat en stor och säker bur som jag får ytor att vara på.
Med mat och vatten och bajalåda i hörnet.

Det kommer att funka bättre.
Vi har redan testat och jag fixar det.

Vi kommer ju att göra några resor till och från Öland denna säsong så morsan är angelägen om att jag skall åka tryggt och bekvämt.

Nu ska jag sova lite till....
Mjau på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards