Direktlänk till inlägg 15 april 2015

Nattkaffe

Av Sirpa - 15 april 2015 00:05

Ibland är det ju bara så himla gott att ta en kopp kaffe mitt i natten.
Sitta och njuta av den härliga aromrika, varma drycken.

Framförallt denna natt då jag nyligen kom hemtrampande från mitt arbete.
Cyklade till jobbet på dan och nu hem på natten.
Totalt 25 km idag.

På dagen var det grymma vindar då jag kämpade mig till Köping.
Kastvindar som sög tag i cykeln att jag nätt och jämt orkade hålla den.
Var lite darrig i knäna när jag landade på jobbet för dusch och lite mat innan dagens arbete.

På natten var det nästan vindstilla och mörkt.
Mycket trafik på Kungsörsvägen då Arbogaborna fick lov att köra runt när vägen mot Valskog var avstängd ikväll och inatt.

Jag var helt slut när jag trampade uppför Drottninggatan hemma.
Det är uppför redan från bron och ända hem.
Var tvungen att pusta en minut innsn jag orkade bära upp cykeln till lägenheten.

Jag var uppe tidigt imorse.
Redan klockan 4.
Var sedan ut och gick, fotografera en hel del.Kom hem och åt frukost med Titti.
Sedan var det dags för Tandläkaren.
Cyklade till vårdcentralen.
Väntade en stund då jag var tidig.
Fick en noggrann undersökning.

Trampade därifrån med kostnadsförslag på 7.000:-
Tre tänder som spruckit och ett hål.
En tand har ena sidan sönderbruten.

Ska tillbaka nästa vecka och få den första skadan fixad.
Ska bli skönt att få det gjort.

Kom hem och möttes av blommor utanför dörren:)
En kär vän tyckte att jag var värd en vacker bukett.
Blev glad och rörd!

Fantastiskt vackra!

Gjorde mig klar inför jobb och cykeltur.Trampade hemifrån vid 12.30

Dagen blev jättelång och nu är jag så trött!
Rosendoften är ljuvlig härhemma:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards