Direktlänk till inlägg 4 februari 2016

Tankar i natten....

Av Sirpa - 4 februari 2016 00:06

Att leva i en verklighet fylld av tro, hopp och glädje, är härligt.

Från att ha under en period fått kämpa så in i vassen för att få till min vardag så tycker jag att livet börjar få en bra struktur.

Ett tag hade jag ingen trygghet i arbetet, inget eget boende och hälsan sviktade rejält.
Det blev ambulansfärd till sjukhuset med nogrann undersökning av mitt hjärta, vilket bara var stress i arbetet.
Hjärtat är superstarkt och friskt.
Toppkondition blev svaret vid arbetstestet av hjärtat.

När sedan nya arbetet kommit igång hyfsat, så fick jag influensan.
I samma veva sökte jag boende med ljus och lykta.
Hade gett upp drömmen om eget hus.
Nu gällde bara att hitta boende som fungerade och det snabbt.

Annonserade...vilket resulterade i det boende jag nu har:)
Lyckokast!
Flytt i influensans slutskede...höll på att sluta i total krasch av min ork.
Höll mig flytande...kämpade så tårarna rann.Flytt, jobb och sedan iordningställning av lägenheten.

Nu bor jag för fullt:)
Har en liten sötnos till sambo som styr och ställer härhemma.
Hon i sin tur fick ett hem som hon behövde.
Min älskade lilla kattjej

Hälsan återvänder mer och mer för var dag.Har vågat/orkat börja röra på mig igen.

Kärleken har fått ny vind under vingarna och det känns toppen:)
Njuter av nuet och det ordentligt.
Känner mig behövd och attraktiv och det är viktiga bitar för mig.
Får mig att växa som människa.

Framtiden ser ljus ut och min livsgnista sprakar rejält:)

Idag fick jag det goda samtalet från min hyresvärd:)
Jag skall få en ny spis och nya kranar/blandare i både kök och badrum.
Blev jätteglad:)

Känner också en stor arbetsglädje.
Varje gång jag sitter vid ratten känns superbra.
Idag blev det körning över Stäket, Rotebro då ordinarie körsträcka var blockerad av lastbilsolycka.
Blev flera telefonsamtal med driften och kollegor/vänner om färdväg och omfattning.
Slutade jättebra!
Kom hem i helt rätt tid.

Känner att jag har fantastiska vänner som finns för mig när jag behöver dem.Hjälp i olika former finns att tillgå.

Livet har börjat rulla i positiv anda igen och det uppskattar jag oerhört.
Känner en tacksamhet varje dag jag vaknar....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards