Direktlänk till inlägg 13 februari 2016

Härlig Fredag

Av Sirpa - 13 februari 2016 06:28

Började jobba 6.30 denna Fredagsmorgon.
Blev bara en buss att flytta på då den andre redan var i arbetet.
Den ena skulle jag själv ha:)

Det gav mig tid att kolla in kollegornas bussar och få igång värmarna i dem.

Körde en riktigt tuff vända till och från Arlanda i snöoväder och halka.

Jag trivs i körningar som kräver det där lilla extra av mig.
Kan verkligen köra med hela min erfarenhet och mitt intresse för yrket.

Jag njöt:)

Samtidigt var radion på och det skedde olyckor överallt.
Det var inte alls kul att höra.
Såg bilar som låg i diken och uppkörda på mitträcket på E18.

Jag valde att köra min vanliga väg och det var ett toppenval.
Kom fram i tid och kunderna var helnöjda.
Fick många tack:)

Ringde och varnade min vän och kollega för väglaget och rekommenderade honom att köra den väg jag valt att köra.
Han var tacksam för det.

Olyckorna stoppade trafik lite överallt medans "min" väg var fri hela dagen.
Det är såpass lite trafik där.
De flesta väljer att köra stora vägar under ovädersdagar.
Jag gör tvärtom:)
Slipper då andra stressande runt mig och kan köra fint och tryggt.

Känner ju varenda kurva längs färdvägen.

Gick raskt hem efter jobbet.
Åt lite och bytte om.
Var sedan resten av kvällen med min älskade vän i goda samtal och glada skratt.
Vi talade mycket om livets mening och vad som behövs för att man som människa skall kunna leva fullt ut och må bra.

Kom hem i hyfsad tid.
Hungrig, trött och jättenöjd med dagen.
Framförallt med avslutningen:)
Eneriboost att umgås med människor som är menade för en.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards