Direktlänk till inlägg 17 februari 2016

Dag med guldkant :)

Av Sirpa - 17 februari 2016 12:30

Igår på min fridag hade jag en härlig dag tillsammans med min äldsta dotter och barnbarn.

Började morgonen med att åka till Maxi på Hälla.Fyllde på färskvaror och fyndade en hel del, just för jag handlade så tidigt på dygnet.

Köpte bla en smörgåstårta från dagen innan som såg grymt god ut.

Sedan blev det en grillad kyckling som idag fått bli en ingrediens i matlådor jag gjort iordning för veckan.

Vid 10 tiden, efter att jag dammsugit och städat härhemma, kom min äldsta dotter och mitt minsta barnbarn över.
Vi skulle ägna dagen åt varandra.
Leka, prata och skoja.

Lilla Lovan höll sig undan en stund men kom straxt fram, i ren nyfikenhet.
Hon kunde inte låta bli att komma och se vad det var för liten individ som dykt upp hemma hos oss:)

Vi åt av smörgåstårtan som var superb.Jag tog resten till frukost imorse, efter min träning.

Innan dess var vi ute och provade lekparkerna i kvarteret.
Gungade och levde bus:)

Det var strålande vacker vinterdag.
Efter nån timme började vi frysa vi vuxna och lillkillen blev trött av all lek.
Så vi gick hem och åt.

Sedan var det dags för honom att sova en stund.Lite svårt att få honom ner i varv.Men det gick efter sagor och mormors mysiga säng.

Dottern och jag hann prata en hel del under dagen och jag mådde bra av att få hennes syn på mitt liv just nu.
Hon är ju beteendevetare och kan med enkla medel få mamma sin medveten om dåligt mönster som äter min energi.

Därav bloggen tidigare om människor som indirekt sårar och dömer mig.
Jag är inte guds bästa barn jag heller, men jag tycker att det är värt att sopa framför egen dörr först innan hånfulla ord och kommentarer delas ut om mig som person.

Jag är inte problemet i deras liv utan den bär de själva...
Det är väl förmodligen lättare att lägga skulden på mig än att ta tagvi kärnan.

Jag ger mig inte!
Jag vet vad jag vill ha och jag behöver inte agera ojust.

Jag är så tacksam över att min dotter lysdnar på mig och ger mig stöd och råd.

Efter att lillkillen sovit blev det så dags att prova mormors badkar:)
Det var populärt!
Med badskum och lite leksaker.

Jag fick när de kom ett paket med ägg från de egna hönsen.
Jättekul att få ta del av deras produktion.
Det är 4 hönor som jobbar på:)

Mot seneftermiddagen var vi hungriga och det blev hämtning av pizza.
Jag mådde lite risigt under några timmar.Hostade en hel del och kände mig frusen och matt.

Pizzan var toppen och jag fick även matlådor av min.
De är ju så stora.

Lillkillen åt nästan hela sin barnpizza.
Han hade en utan mjölk för allergins skull.
Mjölkprotein ställer till i hans lilla kropp precis som hos kusinen.

Han fick en köttfärspizza som han åt med god aptit.
Härligt att se:)

Mormors glasögon måste ju testas:)

Kvällen kom och de två älsklingarna åkte hemåt.
Jag kände mig väldigt ensam efter de åkt.Lovan kom fram och tröstade.

Kände mig tidigt trött så det blev sovdags tidigt.

Tvättade under dagen också, två maskiner i tvättstugan.

Skänkte kaffemuggar och glas till min dotters arbetsplats, där det är stor åtgång.
Jag hade ju fått kvar sådant efter H som jag hyr lägenheten av.

Bra att de kom till nytta.

Saknar min älskade vän oerhört.
Men lever i det ...har ju inget annat val:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards