Direktlänk till inlägg 3 januari 2017

Kroppen krymper

Av Sirpa - 3 januari 2017 06:27

Under de två månader som jag varit hemma sjuk tidigare, så gick jag upp i vikt på ett så konstigt sätt.
Det kom snabbt och lade sig på ställen som jag tidigare inte upplevt.

Efter många prover och tester så kom vi då fram till att mitt blodtryck ligger för högt.
Nu har jag ätit medicin mot det i ett gäng dagar och poff....så har vikten börjat rasa.
Det är vätska som samlats i min kropp och nu kommer överflödet ut med medicinens hjälp.
Milt vätskedrivande.

Så skönt!
Inte behöva känna mig så svälld.

Jag traskar och går ju flera kilometer mest varje dag och det känns också toppen.
Jag är ju van att röra på mig och det ordentligt.

Denna morgon vaknade jag riktigt tidigt. Redan 4.30 fast jag inte börjar jobba förrän 8.20
Har en delad tjänst idag och det innebär att jag har minst 3 timmars rast.
Tänkte komma hem då och äta mat och ta mig en vila innan det andra passet för dagen.

Har duschat, fixat frukost med til jobbet, plockat undan disken från igår.
Pysslat med katterna och plockat undan härhemma.

Känns lite som att jag är i fas.
Märker att jag får krafter åter varje dag som går.
Sedan blir det stunder då jag glömmer bort mig och jobbar på för mycket med det jag just då håller på med.Som igår i källaren, fast jag redan var trött och behöver vila.

Ska bli riktigt skönt sedan när vi är två med sysslorna.Det blir inte jobbigt för någon av oss.
Bägge kan ägna sig åt det som är njutbart istället.
Typ varandra :)

Jag skall snart börja höra mig för hur mycket jag kan få för min bil när den skall säljas.
Den måste bort ifrån oss.Alldeles för stor kostnad.
Jag använder ju bilen så lite.

Måste först bara rengöra den riktigt ordentligt.

Sedan behövs ett släp och starka armar för att köra bort en massa gamla möbler och prylar från källaren som jag inte längre vill ha kvar.

Vill ha sådant klart innan älsklingen flyttar in.

Vi har många banankartonger i källaren för våran flytt sedan.
Kommer att börja packa redan under Januari månad.
Får ju nycklarna 1/3 och då vill jag genast börja göra iordning det nya.

Sätta upp gardinstänger och gardiner.
Ta dit saker vartefter och plocka in för att få en god ordning från första början.

Sedan får vi se hur mina nuvarande hyresvärdar gör med denna lägenhet.
Om de kan ta den en månad tidigare oxh vi kan flytta helt direkt vi får det nya.
Denna skall ju rotrenoveras och de visste inte om de fick tag i hantverkare innan februari månads slut.
Håller tummarna att det är flyt så vi inte behöver ha dubbla hyror under mars.

Nu ska jag dricka upp mitt morgonkaffe här i sängen och dra på mig lite smink.
Att jag blir piggare gör också att jag ser gladare och mindre hålögd ut.

Så härligt :)
Det går framåt.
Snart kanske jag kan knäppa igen mina jobbarbyxor igen.
När vikten lägger sig tillrätta, sakta men säkert.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards