Alla inlägg den 17 november 2017

Av Sirpa - 17 november 2017 05:19

Den som tror att jobbet som terminalvärd på Arlanda, för Swebus är ett glassarjobb, får gärna hänga med mig en dag och testa.

Jag bär ju mobilen på mig och igår fick jag ihop dessa steg.

Det är ett traskande i ett och på golv som är hårda.
Jag klagar inte utan bara konstaterar fakta.

Igår var det dessutom väldigt mycket kundkontakter då ett par av våra bussar kom in försenade, fast i trafiken.
Jag höll kunderna vid gott mod och förklarade läget.
Längsta förseningen blev 15 minuter och det är en hel del om man som vissa av dem, inte hade nog varma kläder.

Det var folk som varit i Australien, spanien, afrika och jag vet inte allt.
Stor temperaturskillnad mot våran vinter, som ännu inte slagit till ordentligt.
Jag klarade mig fint då min nya jacka är varm och skön.

Jag fick mycket frågor om annat också från andra frusna resenärer.
Hann med ett par kortare raster bara då jag kunde gå åt sida och äta lite.
Energi går åt till allt mitt traskande och utevistelsen.

På Arlanda börjar det vara julpyntat lite varstans och det känns trevligt.
Den långa glasgången har sin ljusgardin uppsatt, som är jättefint när det är mörkt ute.
Tog en bild över solnedgången, bakom SAS plan som stod inne.
Blir inte så bra när jag tar igenom glasrutor.

Ett par härliga kunder som jag pratade extra länge med under väntan igår, tyckte att jag skulle bli bjuden på en resa till värmen någonstans, så som jag bjöd på mig själv och gav Swebus så fin reklam.
Samt att jag var ute i så många timmar varje dag och då vore värme en fin gåva till mig.

Gulliga tankar från goa människor.

Jag drömmer mig bort en kort stund varje dag då jag stannar till längs min vandring mellan terminalerna och tittar ut på startande plan.
Den lyxen unnar jag mig.

Igår hade jag så mycket goa kunder som kom från alla möjliga håll i världen.
Jag hjälpte dem att köpa biljetter klart och berättade om hur allt går till med deras väntande bussresa.
Det är så härligt att se hur kunden går ner i varv och blir trygg av mina ord.

Jag hjälpte många äldre med bagaget så de bara kunde gå in i varma bussen.
Möttes av en enorm tacksamhet.

Flera av de kunder jag hade där på plats, provade Swebus för första gången.
De brukade åka tåg men hade övergett tågen pga den osäkerhet som råder med resande på tåg.
De sa att Swebus gick att lita på och att ha en Terminalvärd dessutom fann de som en underbar trygghet.
En fysisk person som kunde ge svar på allt.

Så härligt för mig att höra.
Att jag är värdefull för dem i deras resplan.

De tyckte att min jacka var toppen för det syntes verkligen vilka jag företrädde.
Vitt med Swebuslogga precis som våra bussar.

Min dag igår var härlig och jag åkte hem med trygg kollega i 16 bussen till Västerås.
Även den lastade jag och lastade ur i Västerås. Visade kunderna vart anslutningen till Karlstad stannar.
Den var något sen igår.

Mycket olyckor längs våra vägar när det är halt väglag som nu.
Det påverkar oss självklart när vägar blir avstängda och vi inte kommer fram.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards