Direktlänk till inlägg 8 oktober 2018

Att vakna glad är så härligt

Av Sirpa - 8 oktober 2018 07:35

Det var så länge sedan som jag kände denna förväntansfulla glädje redan vid uppvaknandet på morgonen.

Känns som att jag hittat platsen som passar min själ i bytet av arbetsplats.

Första veckan har passerat och jag skall idag ha min första ensamma körning.
Kommer att hämta gäster från Birka vid Stadsgården i Stockholm.
Självklart lite pirrigt då jag bara åkt den vägen två gånger hittils, sittande bredvid med noteringsblock i handen.

Pluggade lite färdvägar igår kväll och det känns bra.
Har dessutom en kollega med i en annan buss så vi är två som åker dit.
Sedan därifrån till Eskilstuna.

Jag har haft en lindrig uppstart på Björks.
Inte så långa dagar och ordentlig vila.
Det är jag medveten om att i framtiden kommer det inte vara lika enkelt.
Kommer säkert långa dagar och reducerade vilotider.

Vintern och halkan är ju på väg och det innebär förseningar och andra olägenheter
Men jag bekymrar mig inte över det.
Har ju varit med i så många år och vet att det stundtals kan vara ett rent helvete på vägarna.
Jag för lösa problemet då
Det jag känner att det är tryggt med vetskapen att jag dygnet runt kan få hjälp, vad som än händer.

Björks är ett fungerande företag med rutiner och kompetens.

Jag vet också att jag inte tvingas in i någonting som för mig är ohållbart
Körningarna är alldeles för värdefulla för att sumpas bort med förare som inte mår bra i sin roll.

Trafiksäkerhet och trygghet för gästen och föraren är grundpelare i företaget.

Denna vecka kör jag ensam allt som jag fått tilldelat.
Givetvis har Trafikledningen frågat mig om jag vill och kan ta dessa körningar.
Aldrig att de skickar ut mig i nåt jag inte klarar.

Idag hämtar jag på Birka.
Onsdag Eckerö med start i Eskilstuna och jag åker med båten.
Riktigt lång dag men det känns helt ok för mig.
Vilar på båten och äter god mat.
Pratar med kolkegor där och det tycker jag mycket om.

Helgen kör jag tågersättning mellan Enköping och Västerås.
Då kör jag den nya dubbeldäckaren.

Sedan hoppas jag på att veckan därpå få träna in lite nytt igen och köra vidare på det jag lärt mig så det sitter stabilt i min hjärna.

Vill ju köra allt och lära mig hitta till olika städer och ställen.
Jättespännande.

Det märks i hela mig att jag mår bra igen.
Har fått motivation till att göra så mycket hemma också.
Planera framåt och tankarna är ljusa, lugna och glada.

Det som är jobbigt i livet orkar jag bära igen, stark och med hopp och förväntan
Jag sover gott och det gör också att jag är utvilad.
Oket som vägde ett ton minst, som jag hade på axlarna har lyfts bort i och med byte av arbetsgivare.

Man måste trivas i det man jobbar med.
Få känna ett värde och vara trygg i sin roll, annars suger det bara en massa energi i onödan
En rörig, slitsam och bråkig tillvaro är inget för mig.

Jag kan jobba massor, det har jag inget emot. Men klarar inte att användas som ett objekt i en ständig röra.
Jag är värd bättre efter alla dessa år i branschen.

Jag älskar att leverera till kund och min arbetsgivare om jag behandlas väl.

Jag är en människa av kött och blod.
Med känslor och ett eget liv.

Dessutom en morgonpigg sådan.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards