Direktlänk till inlägg 12 november 2019

Fotbollsgalan 2019

Av Sirpa - 12 november 2019 05:00

Måndagen var fylld av spännande körningar för SvFF och Fotbollsgalan.

Efter att först ha städat, tvättat och tankat iordning Nallen, min dubbeldäckare så åkte vi i samlad trop till Hotell Anglais i Stockholm.
4 bussar totalt från oss.

Trångt, stökigt och riktigt tufft utanför ingången där vi skulle samsas med andra bussar, taxibilar och privatbilar.
Självklart i värsta rusningstrafiken.

Min skidboxs ena hörn längst bak klämde till en liten bil som tryckt sig in bredvid när jag låg i vänstersväng.
Sån stress att ta sig fram att vi inte ens kunde få utrymme att svänga in vid hotellet.

Fick inte många själar i min buss
Jag åkte därifrån som sista buss mot Globen.
Körde lite fel där och fick hjälp av kollega att hitta rätt igenom stängda bommar och annat stök.

Det är ju inte så vidare bussvänligt någonstans i vår kära huvudstad.

Släppte av och R min kollega åkte med mig till Bosön där jag skulle hämta Ungdomslandslaget P 02 för att köra till Globen.

Det gick jättebra och jag kunde parkera på nåder av bomvakten vid hans kur under galan och mina andra kollegor ordnade så vi kom in och kunde deltaga.

Trött, nöjd, lite småbesviken för den tilltryckta bilen.
Jag vill ju inte ha skador eller orsaka skador när jag kör.
Nu blev det så och jag måste inse att även jag är mänsklig.

Vi rör oss i grymt trånga passage och trafik överallt intill oss.
Alla superstressade och ska fram till varje pris.

Häftig tillställning med Fotbollsgalan 2019 som var på Hovet :)
En fröjd att beskåda på plats.
Festligt, glittrigt och glädjen högt i tak.

Jag gick ut tidigt för att möta upp grabbarna igen som skulle tillbaka till Bosön 22.00
Många bussar var vi och väntade utanför.
Jag var den första iväg och styrde ut i den mörka kvällen mot Bosön där grabbarna var på träningsläger.

Släppte av och körde sedan mot Kista där det var bokat hotellrum för mig.
Bytte buss med kollega där och fick Landslagabussen som skulle bli min kompis under tisdagens körningar.

Somnade efter midnatt efter att ha skrivit en rapport till min chef om bilen och skidboxen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards