Direktlänk till inlägg 19 november 2019

Vaken med värk och funderingar

Av Sirpa - 19 november 2019 23:50

Tisdagen hasade sig fram i ett töcken av trötthet, värk och väntan på armbågsstödet jag beställt från Apotea.
Det skulle ha kommit med tidningsbudet på morgonen, men icke!
Enligt sökning så hade paketet anlänt till Västerås 22.09 kvällen innan
Men ingen körde ut den.

Har försökt att hålla min arm så att den inte har behövt jobba mycket.
Inte så enkelt när jag är högerhänt och det är högra armen som bråkar.

Använt plåster som smärtlindrat lokalt och tabletter på det.
Hållit armen stilla och varm så mycket jag bara kunnat.
Vilat i soffan. Somnat till stundtals och vaknat med pulsen rusande av dåligt samvete för att jag bara slöar.

Fönstren skulle behöva tvättas.
Bilen städas och göras redo för vintern.
Tvättstuga bokas. Ska tvätta åt dottern också som förra veckan.

Ledigt från jobbet har jag så där borde inte samvetet bråka.
Måste ju ha min kompenserade veckovila efter en hektisk period med mycket jobb och knapp vila
På detta en kraschad armmuskel.

När jag inget gör så äter jag mera.
Riktig mat givetvis men också extra mackor med ost och till kaffet choklad.
Rotar i skafferiet efter något att tugga på.
Fördriva tiden.

Tv programmen avlöser varann.
Den ena sämre än den andra. Lagom att bara ligga och dåsa till. Har ljudet avstängt då reklaminslagen är vidriga.
Tv:n är mera som sällskap.

Vila får jag iallafall, det fungerar.
Längtar bara efter att smärtan i armen ska ge vika så jag kan använda min hand och arm som vanligt.

Levande ljus har jag tända hela tiden för det ger en lugnande och trivsam tillvaro.

Nova har hållit mig sällskap en del, annars har hon också passat på att vila och sova i timmar.

Hoppet ligger nu i att leveransen från Apotea kommer imorgon med tidningsbudet.

Det är snart midnatt.
Jag hann somna en dryg timme innan jag väcktes av meddelande på mobilen.
Min äldsta dotter ville visa ett hus på landet som är till salu
Tyvärr alldeles för dyrt för mig.

Som bussförare tjänar jag inga stora pengar inte. Köpa hus är aldrig tänkbart med min lön.

Just nu går jag på sparlåga med hela livet.
Behöver vila och läka innan det blir full fart igen.
Även jag behöver vilan :) då och då.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards