Direktlänk till inlägg 26 november 2019

Lång natt hem

Av Sirpa - 26 november 2019 05:40

Som jag skrev i tidigare inlägget så körde jag och Nallen Luleå Hockey till Tegera Arena i Leksand för match mot just Leksand.
Det var focuserade grabbar jag släppte av vid ingången till spelarnas omklädning.

Jag själv vände bussen på den smala ytan och ställde den i läge för att kunna lämna den och att den stod klar för lastning inför hemfärden senare under kvällen.

Blev tidigare under eftermiddagen kontaktad av en god vän och fd granne jag hade på den tiden jag bodde i Kungsör.
Hon och hennes man hade checkat in på hotell nedanför mitt hotell och sett Nallen stå parkerad vid telefonkiosken.
Hon frågade via Messenger om det var jag som befann mig i Tällberg.

Kul sammanträffande!
Tyvärr hann vi inte ses något då jag straxt skulle iväg med laget och behövde checka ut och göra klart min avfärd.

Medans grabbarna värmde upp inför match med lite fotboll utanför bussen så stängde jag till den och låste.
Var jättehungrig då jag inte hann få lunch.
Gick in mot centrala delarna av Leksand.
Hittade efter nån kilometer en Hemköpsbutik.
Handlade bröd, ost, sallad och lite annat att äta på i bussen.

Gick tillbaka samma väg och såg alla bilar och gående Leksandsfans som vällde in mot arenan. Det var fullt på parkeringen och bilar i kö in.
Supporterbussar stod på rad parkerade.
En populär match verkligen.
Härlig stämning med så mycket publik.

Tog foton på ett par snygga limousiner på parkeringen.

Gick till min egen limousine :) Nallen bakom arenan. Skönt med lugn och ro.
Startade igång och brassade igång färskt kaffe. Bredde mig en god baguette med ost och Dallassallad. Satte mig i mörkret i bussen, åt och njöt av gott kaffe, i lugn och ro för mig själv.
Riktigt varvade ner en stund.
Vilade så kroppen fick en chans att ta in det jag åt

Dessa stunder för mig själv är så viktiga för att jag ska få vila hjärnan från alla intryck, nya platser, krävande körningar och närheten till mina härliga gäster.
Älskar allt detta spännande nya, utmaningar och tuffa körningar. Mina fantastiska gäster som jag ger allt.
Men det krävs egentid också.
Ladda batterierna helt enkelt. Smälta intryck och sortera tankar.

Gick sedan in på arenan.
Såg en del av matchen.
Första perioden dominerade Leksand.
Sedan var det bara Luleå för resten av tiden.

Jag lämnade arenan då det stod 3-0 till Luleå. Visste då att grabbarna fixar till en chaffisvinst :)

Fixade kaffe klart i bussen. Hade ju med egen bryggare hemifrån och riktigt kaffe.
Tog fram Saffransppelkakorna och vaniljsås.
Dukade klart.
Backade fram bussen närmare ingången.
Öppnade luckor och skidboxen. Allt redo för en snabb avfärd när matchen väl var över.

Vid 20.30 började det komma ut spelare med matlådor i händerna och trunkar på släp. Jag lastade bussen vartefter så de trötta spelarna fick sätta sig och äta i bussen.
När alla kommit vid 21 tiden så tog jag micken och grattade till vinsten.
5-0 hade de fixat till mig :)

Berättade att det fanns hembakt äppelkaka och gokaffe nere vid köket. Att de allavar värd något gott efter den fina vinsten.
Det blev applåder och tjoande från övervåningen i bussen där spelarna satt.

Vi stannade vid CirkleK i Leksand på vägen ut. Grabbarna handlade godis och dryck.
Det hör liksom till efter matcherna.
Rullade sedan hemåt i mörkret och regnet.
Körde via Borlänge till Enköping och vidare Arlanda i ett bra tempo i natten.
Kom fram efter midnatt till hotellet de skulle bo på. Gick inga plan till Luleå på natten.

Lastade av utanför Clarion.
Snabbt och smidigt. Jag hade då kört nästan 4 timmar så det fick lov att bli 45 minuter på en parkering innan hemfärd
Gick igenom bussen och checkade att inget var kvarglömt.
Det var godis kvar i en korg så jag meddelade en av ledarna det. Frågade om jag skulle komma och lämna det till dem då jag var kvar på Arlanda.
Fick ett svar att dessa fick jag behålla om jag ville.

Tackade, hade min rast och rullade hemåt i natten.

Anlände Västerås vid 3 tiden
Städade ur bussen. Tömde toa, fyllde vätskor, tankade 350 liter, tvättade bussen och skurade ur noga.
Extra grusigt och då vi körde supporters också på dan

Klar med allt 4.35
Då var jag jättetrött och ville bara hem oxh sova. Parkerade en snygg, ren och fräsch Nallen innan hemfärd.

Se så smutsig han var.

Pratade en stund med 24-7 och åkte sen hem till en glad Nova.

Tog mig kaffe och smörgås. Packade upp lite och kom ner i varv innan jag kröp ner undrr täcket med varm katt på magen.
Då var klockan 5.45 på söndagsmorgonen.

Tack Luleå Hockey för två fantastiska dagar.
Vi ses igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards