Direktlänk till inlägg 26 november 2019

Städning inför visning

Av Sirpa - 26 november 2019 11:52

Igår måndag gick jag upp tidigt igen då dygnet började hamna rätt igen.
Plockade ihop allt det nytvättade som jag kört dagen innan åt min dotter.

Klädde mig i bekväma kläder.
Ner med frukostattiraljer i kassen och iväg till Ramnäs.
Åt frukost med mina tjejer.

Sedan var det full rulle i timmar.
Plockade ur fönstren.
Satte igång att tvätta fönstren i dotterns tvårummare som nästa dag skulle ut på visning.
Gammal färg flagnade på utsidan.
Öppnade upp emellan så det blev ordentligt putsat.

I barnbarnets rum tog jag bort de trasiga persiennerna och kastade.
Tvättade noga där också.

Mycket städa runt ikring då det var massor med skräp som kom in.
Forsatte med att tvätta i vardagsrummet.
Stort fönster och balkongdörrens fönster.
De var enklare att öppna emellan.

Det är tur att jag var ledig då dottern aldrig hade orkat allt ensam.

Hon hade sedan möte i skolan.
Vi åkte i min bil till Willys först och handlade.
Jag köpte blommor, kanelbullar och pepparkakor.
Lillan och jag åkte till min mamma efter att vi släppt av dottern vid skolan.
Mamma blev glatt överraskad.
Fikade och pratade en stund. Det blev en kort visit då vi hade bråttom åter till lägenhetsstädningen när mötet var klart.

Dottern har nu berättat att Lillan byter skola efter nyår. Till en annan kommun där hon kan få hjälp med sin dystexi.
Det är enda sättet för att hon ska få en chans till den hjälp hon har rätt till.

Kramade om mamma och åkte för att möta dottern. Åkte åter Ramnäs. Handlade med mat från pizzerian då vi var hungriga.
Åt och fortsatte jobba med städningen.

Blommorna sommin mamma fick valde lillan åt henne. Hon ville att gammelmormor skulle ha rosa rosor.
Hoppas de håller riktigt länge och slår ut ordentligt.

Städade klart så långt det gick.
Bar ner en innerdörr ner till källaren.
Ingen lätt uppgift med min förbaskade arm som bråkar ännu

Åkte sedan hemåt vid 16 tiden.
Jättetrött och armen värkte.
Det fick bli vila resten av dagen och kvällen kom tidigt för Nova och mig.
Vi lade oss redan efter 21. Slocknade direkt.

Kände att det skulle bli skönt med en helt ledig dag under tisdagen innan jobbet körde igång igen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards