Direktlänk till inlägg 15 februari 2020

Kylig långpromenad

Av Sirpa - 15 februari 2020 07:25

Igår efter att jag släppt av mina gäster, kramat om goa kollegor och ställt bussen tillrätta på sin plats så styrde jag stegen bort till den lilla stugan vi får vistas i under uppehållet i Grisslehamn

Det var en strålande solig dag.
Kändes nästan som vår i luften.

Jag hade redan i bussen bytt om till träningskläder, så det var bara för mig att lämna av kassar med grejer i stugan och traska iväg.

Gick bortåt Marinan för jag ville uppleva solen och havet innan det blev mörkt.
Hinna gå så långt det gick.
Kyligt ute med några minusgrader och helt vindstilla.

Det var jättevackert och jag njöt i fulla drag av att vara ute och gå i ett raskt tempo.
Hittade en väg som jag inte gått förut och det visade sig vara en jättebra slinga runt ett område med massor av söta sommarstugor.

Ms Eckerö kom också med på bild när jag började min promenad.
Så vackert över vattnet, solen och båten.

Fick ihop 5 km i benen iallafall och det var jag riktigt nöjd med.

Styrde stegen åter till stugan efter att ha först varit in på Ica butiken
Köpte kaffe och broccolisoppa.

Riktigt härligt att komma till den varma stugan. Tände inte upp utan lät det vara behagligt mörkt med bara belysning utifrån.
Tog av mig ytterplaggen och skorna.
Tassade omkring i strumplästen och värmde soppan riktigt het, bryggde medhavd gokaffe och satte mig sedan för att njuta av stillheten i stugan.

Mörkret föll utanför och jag tände upp och bäddade lite i sängen som sedan blev min viloplats för ett par timmar.
Somnade inte men kunde iallafall sträcka ut mig och vila.

Kan tyckas ett lite annorlunda sätt att fira Alla Hjärtans Dag :)
Jag tog hand om mitt eget hjärta iallafall.
Med motion, frisk luft, god mat och vila.

Det räckte gott för mig.
Bussen vilade med sina kompisar på parkeringen


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards