Direktlänk till inlägg 20 februari 2020

Vilar i hytten

Av Sirpa - 20 februari 2020 13:34

Imorse var jag uppe redan vid 3 tiden för att ge Nova frukost och brygga mig själv kaffe.
Dagens första kopp är alltid så himmelskt god.

Tog det lugnt med att göra mig iordning för arbetsdagen. Hade sovit jättegott och kände mig utvilad men huuu så öm i hela kroppen efter allt slit dagen innan.

Lägenheten börjar vara ekande tom och inte det minsta lockande till att vistas i.
Jag triggas än mer till att bara jobba vidare för att få allt klart, komma igång med flyttstädning och köra iväg möblerna.

Nu är det inte så enkelt. Jag har ju ett jobb att sköta också.
Denna Torsdag närmare bestämt körning till Grisslehamn och MS Eckerö.

Hämtade buss från Hallstahammar.
Kall morgon -5 visade bilens mätare på att det var ute.
Körde så tom till Köping. Fick längs färd min buss varm och go.
Tog ombord mina 5 första gäster där.
Vidare till Hallstahammar och flera steg ombord.
Många av mina goa stamgäster som åker ofta.
Sista stoppet Västerås där det kom ombord 38 gäster.
Många rollatorer skulle med så det blev till att stuva noga. Det fixade gästerna själva medans jag prickade av och fick ombord alla.

I tid rullade vi så vidare till macken utanför Uppsala och fikastopp
Sedan fortsatte färden i den fina soluppgången och 9.15 var så framme i Grisslehamn.
Lugn och fin urlastning.
Städade ur bussen och stängde, låste och checkade själv också in på båten.

Kände att jag behöver sova och vila dessa timmar. Visste att hytterna är färdiga efter renovering och vi förare fick varsin att vila i.

Lämnade mina saker i hytten.
Åt lax med färska grönsaker i kafeterian.
Lite lagom att äta då jag inte ätit fast föda mer än ett par dagar nu i fastan.
Tog med en mugg kaffe till hytten.
Handlade godis i taxfreen
Till min son och barnbarn.
Själv behövde jag halstabletter.

Kröp så in i min renbäddade hytt. Bytte om till medhavd nattlinne.
Var riktigt sovtrött så det var jätteskönt att bara släcka och låta sömnen komma.
Vaknade när det hojtades i högtalarna givetvis men kunde somna om igen.

Ligger just nu och bara vilar och lyssnar på all aktivitet utanför hytten.
Kopplar av och passar på att bara vara i stillheten i hytten
Ingen brådska nånstans.
Om en timme är vi åter iland och då blir det full fart.

Starta buss, lasta ombord och se till att komma iväg i bra tid.
Köra hemåt samma väg.
Till depån för rengöring buss, toatömning och tank innan hemfärd ikväll vid 20 tiden.

40 minuter till är mina :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards