Direktlänk till inlägg 3 mars 2020

Hämtade Spindelgumman

Av Sirpa - 3 mars 2020 19:27

Idag blev det Västerås för min del.
Först till sjukhuset och hämtade en Stafettpinne för mätning av EKG då jag stundtals har såna rusningar och ojämna slag.
Kommer ha den i 14 dagar med mig.

När jag känner av det obehagliga ska jag hålla i pinnen i en minut med båda händerna och då mäter den.

Sedan ska den lämnas in senast den 17/3 för check av värdet.

Efter sjukhusbesöket åkte jag till lägenheten för att hämta Spindelgumman och hennes terrarium.
Känslig frakt av henne då hon inte tål kyla.

Ställde bilen utanför huset.
Gick upp och bytte om till träningskläder som jag hade med mig.
Bar så ner grejer som var kvar och fyllde bilen.
Lämnade en rymlig plats till terrariet bara som skulle in sist.

Det var ett drygt jobb att få ner den möbel som Gummans hem står på.
Tungt och otympligt då jag kämpade ensam
Orken är ju på minus dessutom just nu så det gjorde ju inte saken bättre.

Startade bilen så den var varm.
Bar ner terrariet. Himmel så tung!!!
När den var i bilen körde jag den in i garaget så det skulle vara varmt för Gumman

Hade brassat på kaffe innan och värmt upp två karelska piroger i ugnen så jag skulle få lite lunch och energi.

Satt sedan och tog det lugnt en kort stund och såg mig om i den snart tomma lägenheten.

På Söndag kör vi möblerna.

När jag ätit klart så var det så skönt att lämna allt.
I en lägenhet ovanför nånstans höll de på att bila upp ett badrumsgolv.
Det lät hemskt!
Ett ljud som påverkar nervsystemet på ett så energisugande sätt.
Detta ljud höll på hela tiden när jag bar grejer.

Det verkar som badrummen i den trappen är utsatta för fuktskador i flertal.

Gick ner till bilen med ett par soffkuddar med som jag satte som dämpning vid terrariet.
Tejpade igen luckorna så de inte skulle åka upp.
Körde sedan mot Eskilstuna i spöregn med hög värme på inne i bilen så Gumman skulle klara sig bra.

Anlände till huset och bar in henne först av allt och kopplade in värmemattan hos henne direkt.
Bar sedan in resten.
Installerade henne i det rum som sedan blir mitt sovrum.

Förberedde plats sedan i matrummet för mina möbler.
Det kommer bli knökafullt därinne på Söndag.

Sen var jag så grymt trött att det var bara att se till och komma i ryggläge i vagnen och vila en stund.

Nova låg och sov i handfatet när jag kom in i vagnen.
Det fann hon bekvämt

 
 
Carmen

Carmen

4 mars 2020 00:57

Dom är så fina dina sötnosar :-).

http://thatsmylife83.bloggplatsen.se

Sirpa

4 mars 2020 05:57

Mina små pälsklingar :) Fler blir det sedan när vi tar över huset. Hönsen blir mina, dottern tar hem Ludde Basset och Ville katt som nu bor hos vänner och släkt när det är vinter och vi bara har husvagnarna som bostad. Sen vill Josefina, mitt bsrnbarn ha kaniner. Jag tycker mycket om kaniner. Dvärgvädur helst.
Det blir i sommar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards