Direktlänk till inlägg 6 mars 2020

Ledig Torsdag eller nåt sånt :)

Av Sirpa - 6 mars 2020 04:07

Kom ju isäng 4 på morgonen efter Vetlandakörning med bandygrabbar.
Somnade bums, jättetrött efter många timmars mörkerkörning.

Sov till 8.00, klarvaken och redo att ge mig på min lediga dag. Ja, från betalt arbete alltså :)
Nova fick sin frukost, jag morgonkaffe och sedan full fart till lägenheten i Västerås

Där var det tre hantverkarbilar vid ingången till huset så det blev trångt när jag skulle stå nära med min bil för att lasta grejer.
Det pågår renovering av badrum i trappen. Två till och med, så det var fullt spring i trappen och hissen upptagen i ett.

Jag tömde källarförrådet på det lilla som var kvar. Sopade och tog bort hänglåset.
Då blev den biten klar. Skönt!
Fyllde sedan bilen med allt jag skulle kasta bort och körde till Återbruket på Ängsgärdet.
Sorterade in i olika containrar.

Tillbaka till lägenheten. Lasta in tv och annat som gick att få med i bilen. Soffkuddar och annat som fick plats.
Stängde av kyl och frys.
Frostade ur frysen. Det var en del is i den som sedan rann ut.

Parkerade bilen i garaget för att få den ur vägen.
Skurade ur kylen och frysen.
Diskade alla hyllor och plastlådor, torkade och lade åt sidan. Otympligt i köksvasken med de stora lådorna.
Lämnade öppet så det får torka ur noga.

Plockade isär soffan i tre delar och drog ihop delarna med spännband.
De är ju öppningsbara och svåra att bära om de inte dras ihop.
Vill att det ska gå snabbt på söndag när sonen och jag bär ut allt.

Dammsög noga överalllt ännu en gång.
Det blir skräpigt hela tiden när jag håller på.
Dammtussar kommer fram när möbler tas isär.
Tog ner taklampor och bar till bilen.
Den vart knökafull igen.

När det inte fanns mer att göra denna gång satte jag mig i bilen, klockan var då straxt 12.
Insåg att jag glömt äta frukost i farten.
Hade med en måltisdersättning i väskan som tur var.
Drack den på vägen hem till Eskilstuna

Blött och slaskigt ute igen. Snön som kom är borta och det var plusgrader igen, regn och grått.
Lastade ur bilen vid ankomst till huset.
Fördelade mellan källare, matrummet och husvagnen.

Kunde sedan fälla upp sätena i bilen.
Den har varit nedfälld och skräpig i veckor nu. Snart kan jag rengöra bilen också för att besiktiga den under kommande veckor.

Åt lunch med yngsta dotter och barnbarn.
Värmde på rester som smakade himmelskt då jag hunnit bli rejält hungrig.
Kände hur trött jag var i kroppen efter allt spring och stök.
Kärringen är ju ingen ungdom längre.
Längtar nu verkligen efter att få klart lägenheten så jag kan få någon fritid också.
Orken börjar ta slut helt enkelt.

Klockan var eftermiddag när jag tog en välförtjänt dusch. Diskade upp det jag hade i vagnen. Tömde toan.
Tog ut Nova i sele en stund och det gillade hon inte.
Men så får det bli tills vi bor i huset.
Vågar inte släppa henne lös ännu ute
Hon får ju inte vara i huset då där finns pälsallergi och blir hon då bortkörd vid försök att gå in så blir hon otrygg.
Väntar tills huset är mitt och hon får full tillgång att komma och gå som hon vill.

Sele och promenader sålänge.
Då kan hon bekanta sig med omgivningarna ändå och bli hemmastadd.

Vi gjorde kväller jättetidigt
Jag kröp i nattlinne redan vid 19 tiden. Plockade i husvagnen och kom iordning för att kunna åka och jobba tidigt fredag morgon.
Trafikledningen ringde när jag lagt mig att jag får en otankad buss då kollegan som kom in med bussen var jättesjuk.
Febrig och hostig, troligtvis lunginflammation.
Klart jag fixar det på morgonen.
Viktigast var att få hem kollegan i vila och kurering.

Hade svårt att sova. Var nog övertrött.
Ont i lederna och konstant hungrig.
Precis som att kroppen behövde mer energi än jag gav den.
Det var bara att äta.
Somnade sent

Sista fotot är på hönsen som grejade utanför vagnen :)
Så söta

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards