Direktlänk till inlägg 17 mars 2020

Kardemummaskorpor med Ingefäramarmelad

Av Sirpa - 17 mars 2020 03:41

Kan inte sova av smärtan i fingerlederna så jag har grejat lite i husvagnen.

Bryggde på kaffe.
Tog antiinflammatoriska tabletter för att få bukt med smärtan och sömnen.

Gjorde iordning några Kardemummaskorpor med Ingefäramarmelad som är så gott
Kände att jag kunde unna mig det efter dagens slit.

Nova är lite orolig när jag har så ont. Hon tittar utforskande på mig när jag grejar med mitt i husvagnen.
Ser nog konstigt ut när fingrarna är så svullna och stela.
Har svårt att hålla i saker, det tar emot när jag böjer fingrarna.


Det blåser ute igen.
Vädret är knepigt. Igår morse stormade det och regnet hällde ner.
Sedan klarnade det upp och blev en solig vårdag. Blåsten försvann också.
Nu är den igång igen.
Känner hur det sliter i vagnen och dånar i knutarna

Kanske kan jag sova om en stund igen.
Tabletterna börjar göra verkan.
Svullnaden känns underlig. Som om jag hade för små handskar på mig som trycker hårt.

Det är en ny dag imorgon.

Jag måste till Sjukhuset och lämna igen Ekg mätpinnen.
Har inte fått registrerat mer än en gång.
Hjärtrusningarna kommer ju när jag kör oftast och då kan jag ju inte mäta.
Eller när pinnen ligger i väskan i husvagnen och jag är nån annanstans.
Struntar i det där. Säkert är det helt normalt att ha det så.
Jag känner mig bara fånig och hypokondrisk med en mätare på släp överallt.

Den ska åter imorgon.
Sen är det besiktning av lägenheten och min städning kl 14.00
Har lite finputsa kvar.
Hoppas att jag kan lämna ifrån mig nycklar och allt imorn.
Vill bara komma vidare nu och lämna Västerås bakom mig.

Har ju garagehyran en månad till tyvärr.
Inget att göra åt.
Behöver avsluta elavtalet med Mälarenergi.
Fixa ett par adressändringar till.

Sedan tänker jag faktiskt vila en hel dag.
Bara jobbet nu tillåter mig göra det.
Bara en dag så jag hinner få lite energi och vila händerna.

Nu sova några timmar till

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards