Direktlänk till inlägg 13 juli 2020

Vaken i natten

Av Sirpa - 13 juli 2020 00:38

Jobbade nästan hela förra veckan till sena kvällar.
Nu ska jag ställa om mig för att jobba jättetidigt istället och har svårt att sova.
Jag är ju morgonpigg men mår inte så bra av såna omkast det blir.

Nu ska jag upp 2 på natten och i Fredags kom jag till depå samma tid efter kvällsjobb.
Har ju varit ledig lördag söndag men fått lov att sova längre om mornarna då det inte funkat att somna tidigt, fast jag fösökt.
Behövde ju ställa om dygnsklockan.

Somnade vid 20 tiden igår kväll och vaknade straxt efter 23 igen.
Ligger nu vaken och vet att det snart är dags att kliva upp.
Behöver vara i Västerås 3.15 för att åka i depåbil till depån i Bålsta där bussen står.
För att sedan köra den tom till Cityterminalen i Stockholm och börja körningen med tågresenärer där

Lång dag följer
Är inte hemma igen förrän tidigast 18.30 ikväll. Samma tider sen på tisdagen
Borde funka att somna bättre ikväll tidigt

Sen blir det omkast igen onsdag.
Kör då sen Eckerö.
Börjar vid 10 på förmiddagen och kommer hem igen vid 2 tiden på natten.
Kropp och knopp tar stryk av dessa kast.

Men men.... Snart är det ju slut
Den 7/8 har jag ju inte min fasta tjänst kvar längre. Då vet jag inget om när nästa arbetstillfälle blir.

Dagen då jag måste anmäla mig till A kassan för första gången i mitt liv.
Sen om jag behöver A kassan återstår att se.
Covid19 styr allt.
Viruset har tagit allt bussresande ifrån oss.

Ingen vet om och när livet återvänder.
Saknar mina riktiga beställningskörningar.
Kanske återkommer de aldrig mera.
Ingen vet...

Inte konstigt att jag har svårt att sova.
62 år i vår och snart arbetslös.



Fotot är taget i torsdags natt då kollegan och jag måste tanka vid en Preem mack i Barkarby då pumpen på depån inte fungerade.

Den natten blev extra sen pga av detta moment. Måste ju ha bränsle.

 
 
Amisa

Amisa

13 juli 2020 02:29

Upp med hakan, det kommer att ordna sig på något mirakulöst sätt! Försök att tänka positivt, så kommer du att hitta någon bra lösning. Tänk om du får ett nytt jobb som du trivs ännu bättre med än ditt gamla?

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Sirpa

13 juli 2020 05:26

Jag har så svårt att se hur jag ska trivas bättre än med det som jag haft.
Klart det måste ses positivt i vilket fall :)
Enda sättet att frambringa goda gensvar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards