Alla inlägg under juli 2020

Av Sirpa - 26 juli 2020 15:23

Mindi gör verkligen våra kördagar betydelsefulla med sin närvaro

Helt bedårande söt liten tjej :)

Av Sirpa - 25 juli 2020 18:46

Nu är det en mastodont dag till att köra med de Tågersättningsbussar vi kör åt SJ mellan Bålsta och Stockholm Cityterminalen.

Jobbar imorgon 6.30 till 19.30
Sen är det 3 dagar ledigt.

Jag är såååå trött!!
Orken räcker mindre och mindre för varje dag.
Denna helg kommer jag att ha jobbat 33 timmar. På tre dagar.

Så jag behöver vara ledig och nu inatt sova ordentligt.
Gick upp 2.15 imorse....

Så grymt mycket just nu som tar min kraft och ork..
Snart nere på knä

Av Sirpa - 23 juli 2020 20:06

Jag är nog allergisk mot någonting i gräsmattan då jag blir irriterad och röd i ögonen under klippningen.

Likaså nu på kvällen så känns det lite tjockt i luftvägarna.
Var samma sak förra gången jag klippte också. Har nyst och hostat en del.

Detta är inget jag känt av tidigare om åren och gräs har jag klippt i massor.

Kunde känna av lite irritation förr om åren nör vi hade gården och tog in eget hö.
Då var det nog damm skulle jag tro.

Av Sirpa - 23 juli 2020 19:33

Jag var ju hemifrån ett par dagar i jobbet.
Sov på hotell i Stockholm så det var min äldsta dotter och barnbarn som såg till djuren.

Grannarna har ju också koll då de känner till våra katter.
Bägge hjälps åt att hålla rent på gnagare hos grannarna också så våra kissar är omtyckta.

Nova har en tendens att vara iväg ett par dagar utan att visa sig hemma alls.
Sen bara dyker hon upp som inget hänt.

Nu har jag varit hemma sen inatt och ingen Nova har synts till.
Wille är hemma med mig nästan hela tiden.

Önskar att Nova kunde dyka upp ikväll så jag kan slappna av och sova.

Av Sirpa - 23 juli 2020 16:37

Dottern petade ner förgrodda Mandelpotatisar i försomras och idag checkade jag om det blivit nåt.

Jodå :) små och säkert jättegoda.
De ska få växa vidare, ville bara se om det blivit nåt.

Nästa år sätter vi mera potatis helt klart

Av Sirpa - 23 juli 2020 16:30

Min enda lediga dag fick bli en gräsklippardag då det inte kunde vänta till nästa vecka.
Blir gräset för långt så får den lilla gräsklipparen kämpa för hårt.

Gick upp 6.30 imorse efter att ha sovit ganska bra.
Kom isäng vid midnatt efter mina dagar av kollokörning mellan Värmland och Stockholm.

Gjorde en noga rengöring av bussen innan nattning.

Körde igång gräsklippningen straxt efter 7.
Flyttade undan utemöbler och annat som var i vägen för klippningen.
Sedan var det bara att stega på och tömma uppsamlaren när den var full.
Frodigt, tätt och jättefint gräs har vi.

Klippte häften innan jag åt frukost.
Åkte sedan till djuraffären och köpte syrsor till spindelGumman.
Gick in på Ica i Slagsta för första gången.
Köpte lite till kommande dagar.
Bröd, bananer, gurka och lite annat som går åt.
Håller stenhårt i plånboken nu när jag inte vet hur knapert det kommer bli när jag blir timanställd.
Köper bara det nödvändigaste.

Kom hem och fortsatte klippa gräset på baksidan. Kämpade på fast jag var jättetrött.
Ville få det klart då jag inte är ledig förrän på måndag.

Det blev några steg och jättefint.
Lämnade som vanligt ställen där det växter klöverblommor. Bin och humlor behöver blommorna.

Helt slutkörd i ryggen och fötterna bytte jag om till bikini och gick ner i poolen.
Himmel så skönt!!!!

Valle och Berit höll sig i närheten då de kunde plocka tvestjärtar och gräshoppor när jag klippte gräset

Av Sirpa - 22 juli 2020 10:27

Efter att ha sovit gott under många timmar inatt så kändes det skönt att byta om till träningskläder och gå ut i den svala soliga morgonen.

Skönt att rensa tankarna då det är en hel del oro och kluvna känslor i hjärnan just nu.

Lugnt och stilla här i Kistamässans område tidigt på morgonen.

Känner mig idag lite låg och det tillåter jag vara. Det går inte att tvinga fram en munter känsla när tankarna över det sönderslagna arbetslivet finns där.
Vi är många som går med dessa tomma tankar stundtals.

De flesta dagar är jag framåtsträvande och kreativ men det kommer stunder, som idag då jag bara inte orkar tänka framåt
Stannar i stunden istället och försöker njuta av det jag är i nu.

Promenad i Kista innan dusch och frukost.


Det blev några kilometer iallafall och faktiskt att motionen hjälpte till att rensa tankar.

Tog med mig frukostlådan och påsen samt en kopp kaffe innan jag åkte upp till rummet med hissen.

Skön välbehövlig dusch innan det fick bli frukost i sängen
Drog fram ett litet bord till sängen och intog en del av frullen medans tv nyheterna visades.

När den var klar och jag pacjat ner det som inte åts upp så var det dags att fixa mig iordning för den långa arbetsdagen.

Ska vara framkörd 11.15 utanför KTH för att börja lastas.

Klockan 13.00 styr jag ekipaget till Värmland igen.

Hoppas den tomma känslan släpper snart och fylls av något trevligt som ger framtidshopp.

Mejlade trafikledaren imorse och bad om att få en normal veckovila.
De förkortade knäcker mig.
Behöver två dagar i rad av ledighet när det är så långa dagar nu och inrensivt.

Får vara ledig 27-28/7 helt och det ska bli skönt.

Av Sirpa - 22 juli 2020 07:09

Jag jobbar ju så grymt mycket just nu denna månad att det blivit jättesvårt att hinna med allt hemma.

Gräset är jättehögt nu och måste absolut klippas imorgon torsdag när jag har den enda lediga dagen.
Kommer hem jättesent ikväll och får inte sova länge för sedan på fredag måste jag gå upp 2 på natten för att åka till jobbet.

Väldigt begränsad ledighet.

Igår morse innan jag skulle iväg till körningen jag är ute på nu i två dygn så gick jag upp extra tidigt för att hinna plocka ner Svarta vinbären innan de blivit övermogna och trillade av sin gren.

Fick ihop 1.5 liter så nu finns det ca 5 liter totalt i frysen. Det känns bra inför vinterns C vitaminer.
Älskar Svarta vinbär.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards