Alla inlägg under juli 2020

Av Sirpa - 22 juli 2020 06:30

Anlände till Scandic Victoria Tower i Kista vid 21 tiden igår kväll.
Var jättetrött efter timmar av körning.

Åt medhavd mat på rummet, tog en dusch och somnade sedan vid 22.30 tiden.

Detta är en toppenhotell för bussförare.
Rejäla bussparkeringar och tysta fräscha rum. Precis det vi behöver i jobbet

Bor på 13:e våningen med utsikt över mitt ekipage.

Av Sirpa - 22 juli 2020 06:25

Stannade för kort kisspaus igår på väg till Värmland och hittade då ett buskage med hallon vid vägen
Kunde inte låta bli att plocka lite

Av Sirpa - 22 juli 2020 06:23

Igår var det dags igen att åka till Värmland och kollot i Djuprämmen, för att hämta hem det gäng som jag körde dit för två veckor sedan.

Ställde bussen på sin bestämda plats och öppnade luckorna.
Jag får ju inget göra vid lastningen så det blev genast ombyte till badkläder och hopp i vattnet.

Lite blåsigt men det gjorde inget.
Grymt skönt.

Det här kommer jag att sakna.
Allt har ju ett slut nån gång och så även detta jobb.

Av Sirpa - 19 juli 2020 11:57

Har lite före och efter bilder på den rostiga halva tunnan jag satte blommor i och sådde fröer.

Första två fotona är tagna imorse
Det är knökafullt med blomster

Bild tre är precis efter plantering och sådd

Av Sirpa - 18 juli 2020 18:57

Ikväll är det inte mycket liv i mig....

Gick upp 2.15 inatt efter att ha knappt sovit 3 timmar ens. Var mer död än levande när mobilväckningen ljöd.

Hasade mig ut i köket och tog på kaffe. Gav katterna mat och kände att jag måste göra nåt för att vakna till.
Tog av nattlinnet, greppade ett badlakan i farten och gick ut till poolen.
Det var mörkt ute så att jag näckade gjorde inte ett dugg
Drog undan lite av pooltäcket och kröp ner i det kyliga vattnet.
Grymt skönt!! Och jag vaknade till.

Gick upp, drog fast pooltäcket igen och torkade mig medans jag gick till köket.

Sedan var det bara att göra mig iordning och fixa mat med för den långa dagen.
Sminkade och klädde mig och såg till att komma iväg innan 2.45

Körde till depån i Västerås därifrån en kollega och hag åkte företagsbil till depån i Bålsta där bussarna stod.

Sedan var det bara att köra i full fart till Cityterminalen för att köra fram och åter Bålsta flera gånger.

Hade rast i Bålsta och passade på att sitta i skuggan i min medhavda brassestol och bara softa en stund.
Full fart igen och många bussar.
Mycket folk på resa fast det är Covid19 tid.
Lite märkligt tycker jag.
Väldigt få bryr sig om att hålla avstånd.

Vi lastar bara halva bussar och jag är avskärmad från resenärerna. Det känns tryggt då det hostas och nyses överallt i bussen.

Slutade 15.30 idag. Körde kollegan och mig till Västerås i en liten buss, efter förarbyte i Bålsta.
Sedan hemåt direkt.

Var och är så förbaskat trött att jag bara gjort alla måsten härhemma.
Håller på att somna stup i kvarten så det kommer jag snart att göra i min säng.
Väldigt varmt inne så det blir en natt med öppet fönster igen.

Hoppas jag får sova många timmar inatt
Måste upp 4.30 imorn.
En bamselång arbetsdag väntar.
Från 6.40 till 19.30

Av Sirpa - 17 juli 2020 19:25

Idag Fredag gick jag upp vid 6.30 tiden.
Tog det lugnt då det låg huvudvärk och lurpassade.
Kaffe i sängen först i lugn och ro innan det var dags att klä på för att åka och hämta upp barnbarnet och åka till Surahammar.

Vi fick åka i min svärsons bil som hade bilstolen i sig och AC som är trasig i min lilla bil. Det skulle ju bli en riktigt varm dag och svärsonen var upptagen och behövde inte sin bil på några timmar.

Vi åkte till min mor i Surahammar och hämtade shoppinglista och betalkort.
Sedan till Apoteket för att hämta medicin åt henne. Vidare till Willys och storhandlade.
Det var jobbigt då folk inte brydde sig om att hålla avstånd. Mycket behövde handlas och helst snabbt då vi hade tid att passa.

Bar upp till mammas lägenhet på tredje våningen. Hjälpte till att plocka upp och in i skafferi, kyl och frys.
Vi fikade tillsammans med henne innan det var dags att fara hemåt.

Kom hem och hann få in klyftpotatisar i ugnen innan svärsonen och en kompis till honom kom på lunch.
Hade gjort ugnsbakad falukorv dagen innan och kryddstarka korvar också.
Kaffe efter maten.
Efter avdukning badade barnbarnet och jag i poolenhärhemma.
Svärsonen och hans kompis for iväg och jobbade.

Vi badade, vattnade torra uteblommor då det var +26 ute och blåst.
Gjorde rent poolpumpens filter.
Vi fikade på verandan när min äldsta dotter kom över en sväng och fikade.
Hon hade jobb kvar att göra och åkte igen.
Barnbarnet och jag badade vidare tills han inte längre orkade busa i vattnet.
Stängde till poolskyddet och gick in för barnprogram på tv och lite kvällsmellis.

Mamman hans kom tillbaks när hon jobbat klart och hämtade honom.
Vi fick verkligen hela dagen tillsammans lillkillen och jag.
Jättemysigt!



Av Sirpa - 17 juli 2020 18:53

Då var mina två lediga dagar slut och det är dags att dra igång igen de grymt långa arbetsdagarna som nu är tilldelade innan uppsägningen träder ikraft.

Ska upp 2 inatt för att köra Tågersättning mellan Bålsta och Stockholm Cityterminal.
Likaså på Söndag är det samma sak.
Börjar lite senare då så jag får sova till 3.30 iallafall.

Hoppas jag får en buss som har fungerande AC dådet verkar bli varma dagar.

Av Sirpa - 16 juli 2020 16:34

Våra älskade katter har verkligen anpassat sig till livet som lantiskatter.
De är ute och flänger både dag och natt.

Wille håller sig mycket mera hemma än Nova.
Hon var borta i ett par dygn och jag hann bli orolig över att hon kanske blivit instängd någonstans.
I nån grannes förråd eller vart som helst

Inatt när jag kom hem fanns båda på trappen och väntade på mig.
De tyckte att jag jobbat alldeles för länge och att de minsann höll på att svälta ihjäl.

Båda är duktiga råttjägare så det gick ingen nöd på nån av dem.
Men jag spelade med självklart och tyckte såååå synd om de svältande krakarna.

Gick in och gav mat.
Torrfoder har de ständigt så det var blötmat som stod på tur.

Nova hon slukade maten, tackade och
försvann ut igen.
Wille skulle ha mera tyckte han.

Så de kommer och går, visar sig när de blir hungriga. Rensar skålarna och ger sig ut igen. Precis som tonåringar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards