Direktlänk till inlägg 8 november 2020

Vi vann

Av Sirpa - 8 november 2020 02:54

Igår Lördag var det då dags för mina grabbar, Vsk fotboll herrar, att möta Brage borta.

Vi lämnade Västerås vid 9.30 och styrde mot Borlänge.
Det var snabbt kört dit. 1 1/2 timme till Domnarvsvallen.

Var framme och urlastade innan 11.30 så grabbarna kunde värma upp.
De hade ätit i bussen under färd och jag passade på att städa bort allt skräp innan matchen började.

Våttorkade av alla borden med rengöringsmedel och putsade fönster innan jag gick ut för att titta på matchen.
Där är det bra då jag bara kunde ställa mig vid staketet och titta.
Det blev 0-1 rätt snart och sedan dominerade Vsk hela den halvleken som det stod 0-3 när domaren blåste.

Jag hade vid det laget laddat in all maten för hemfärden in i ugnen i bussen.
Fick låna ström från en elstolpe intill.

Hade också sett till att få i mig en burk tonfisk, macka och kaffe själv.

Andra halvlek gav inga fler mål men spelet var suveränt bra.
Riktigt bra gjort av mina grabbar.
Kände mig jättestolt och glad när matchen var över och det var dags att packa ihop.

Stod med maten varm, luckorna öppna och klar när grabbarna började droppa ut nyduchade och jättenöjda.
Med en god stämning i bussen for vi så hemåt.
Stannade vid en Maxi så de fick handla det som alla var sugna på.

Åkte sedan hemåt med bra rull medans mörkret föll.
Släppte av utanför Iver Arena och lastade snabbt ur.

Vi tackade varann för säsongen för nu blir det inge mer körningar till bortamatcher.
De flyger till Umeå för den sista bortamatchen.

Åkte till depån trött och lite ledsen över att inte få träffa gänget något mera.
Jag är ju bara en sketen timanställd så jag lär ju aldrig mera få ta i en sån körning igen.
Det är bara de fastanställda som får det.

Toatömning, dammsugning, svabbning, tvätt och urrivning av sjöblöta bagagemattor då det läcker in vatten i bagaget igen var mitt kvällsnöje innan jag trött åkte hemåt.

Tankade gjorde jag innan avfärd då bussen stod på reservtank när jag tog den.
Likaså fyllde spolarvätska och Adblue som heller inte var påfyllda.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards