Direktlänk till inlägg 18 april 2021

Vaken tidigt

Av Sirpa - 18 april 2021 05:57

Söndag morgon och jag är vaken redan innan 5. Tror att det var nån av katternasom väckte.
Det börjar ljusna så tidigt nu att de tassprydda tycker att det är dags att bli serverad frukost och gå ut.

Jag går inte med på att det jamas och krafsas på dörren, det hyschar jag ner innan de får sin vilja igenom.
Det får ju inte vara katterna som styr för då får jag ingen sömn.
Jag är den sover sover på nedervåningen närmast ytterdörren och hör allt som sker vid den

Ibland går nån av katterna upp till tjejerna och hojtar däruppe att det är frukostdags och utsläpp.
Det är inte bra då min dotter har så svårt att sova på grund av sin sjukdom.
Då är det bättre att det tjatas hos mig istället för jag orkar ändå med livet fast det kan bli för lite sömn nån natt.

Nu är bägge ute och jagar möss och jag har fixat mitt morgonkaffe.
Ligger här och funderar över huruvida jag ska fortsätta med mina långa promenader snart igen.
Det är ju snart sommar och det vore skönt att få bort några kilon till från kroppen.
Tappade min träning igen då jobbet tog över och dagarna inte räckte till, igen

Nu ska jag ju köra för Tuna Trafik igen och det blur mera utrymme för att röra på mig om dagarna.
Skolkörningarna ger ju möjligheten att under dagens långrast ge mig ut igen och gå mina mil.

Imorgon finns inte tiden.
Inte heller på tisdag.
Jag ska in med dotterns husvagn till verkstad och få bromsarna spända så det kan ombesiktigas innan maj månad anländer.
Lika bra få det gjort så jag kan slappna av den biten.
Lämnar in den imorgon på min långrast och hämtar sedan på tisdag under rasten.

Får se vad min chef på Tuna har tänkt sig att jag ska fylla ut dagarna med då det är så dåligt med jobb.
Måndag ska jag med på nån körning jag ännu inte lärt mig.

Väntar med intresse också vad det är som kommer bli i körningar över sommaren.
Tågersättning under 6 veckor med start 4/7 är iallafall på gång. Det känns tryggt.
Fick mejl i fredags från Tuna om någon annan intressant styrning i Stockholm över sommaren.
Något som jag misstänker har med pandemin att göra
Får mera information i veckan

Sedan vet jag att Tuna fått kontrakt på att köra Bokbussen i sommar.
Vissa dagar och det är inget som ger några mängder med timmar men ändå ett jobb.
Vi ska visst få nån fort av utbildning på det under vecka 17.
Lite annorlunda och säkert rätt kul körning.
Assistera bibliotekarien med utlåning och annat.

Jag är glad att det finns jobb.
Sedan vart det blir spelar inte så stor roll.
Tågersättningarna ger nog några veckors hotellövernattningar iallafall
Antingen i Stockholm eller i Bålsta.

En härlig körning har jag framför mig rätt snart iallafall :)
1/5 ska jag ta Vsk Fotboll herrar till Göteborg och nya Ullevi där de spelar mot Örgryte
Det ser jag fram emot med stor glädje.

Idag blir det blomsterplantering och troligtvis fortsätter jag att såga ner sly i dungen i hagen
Vissa småträd närmar sig elledningarna och måste tas bort
Det blir lite ved att lägga på tork.

Borde ge mig ut och gå nu på morgonen men jag vet inte om jag har någon lust.
Så skönt att slippa smärtan i lederna som jag hade hela kvällen igår, efter den kalla blåsten som drog fram
Just nu är det vindstilla och vackert.
Men det varar bara under morgontimmarna.
Bilarna och gräset är täckt av frost.

Soligt och molnfritt :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 30 april 14:05

Om några timmar tar vi steget över i Maj månad. Tiden går med rasande fart och jag har som vanligt haft fullt upp med jobb. Körde mina 6 dagar Tågersättning mellan Kristinehamn och Oslo. Sedan ledig Fredag då jag åkte hem till Etuna med jobbets ...

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards