Alla inlägg den 17 april 2021

Av Sirpa - 17 april 2021 15:30

Nu på äldre dar verkar det som att jag blivit väldigt känslig mot kall blåst.
Jag får så grymt ont i lederna och blir alldeles orkeslös omj ag bara fortsätter att vistas i sådan blåst.

Jag höll på och jobbade ute med att plantera blommor somjag köpt när det från ingenstans satte igång att blåsa.
Fick lov att förflytta jordsäck och allt i lä för att fixa vara ute och greja klart.

Så fort jag vistades i blåsten så sprängvärkte det i lederna.
Kände hur fingrarna svullnade efter ett tag.
Fick ont i vänster öra och kände av halsen också.
Det var bara att jobba klart snabbt och sedan lämna resten till ett senare tillfälle.

Gick in och tog en varm dusch för att bli varm igen.
Så trist att inte kunna vara ute när det var soligt och fint i övrigt.

Nu är det molnigt och blåste säkert ännu kallare.
Jag får fixa resten imorgon.
Än finns det blommor kvar att få ner på sina ställen

Av Sirpa - 17 april 2021 13:49

Jo jo, det är ju inte första gången.

Våren är ju här nu och för mig innebär det att jag genast vill göra fint på verandan till huset.
Den är mitt skötebarn liksom.
En oas som jag vill hålla ren och fin, fylld med grönska och blommor under den varma årstiden.

Gick ut tidigt och plockade ihop det som skulle bort därifrån.
Möblerade om lite och städade bort vinterns skräp och smuts som blivit under stormiga dagar och nätter.

Sedan kom ju suget att åka till Granerfeldts fantastiska blomsterodling för att se vad som fanns att köpa.
Satte mig i bilen straxt efter de öppnat för dagen.
Ville vara säker på att det inte var massor med människor där för att hålla mig borta från smittorisk.

Passerade och såg att det inte var många bilar så jag vände och åkte dit.
Det är verkligen en njutning att gå därinne i växthusen och se all den prakt de odlat fram under vårvintern.
Älskar dessa besök varje år!
Ser fram emot det hela vintern.

Tog en kärra och plockade på mig hela plattor med Pense'krukor.
18 krukor på varje och jag valde tre olika färgkombinationer.
3x18 krukor.
4 Pelargonier som jag vet måste vara inne ett tag till. De fixar inte nattfrost.
Sedan blev det två olika sorters perenner som jag ska plantera ute i nån rabatt.

Av Sirpa - 17 april 2021 12:55

Imorse sov jag ända till 7 innan katterna och jag tyckte att det var dags att gå upp.
Båda sov i min säng. Nova hela natten och Wille kom mot morgontimmarna och lade sig han med i varma mysbädden.
Tryggt och skönt hos mormor tyckte han nog.

Katterna fick sin frukost och gick ut.
Kände hur skönt det var på verandan så det fick bli att jag satte mig där och njöt av morgonens första kopp kaffe.

Det var helt vindstilla.
Fåglarna kvittrade och solen värmde så skönt.
Verkligen en härlig start på en ledig dag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards