Alla inlägg den 16 april 2021

Av Sirpa - 16 april 2021 05:12

Pandemin ställer till det så förbaskat för oss beställningsförare i bussbranchen.
Lite jobb finns och dessa körningar är det huggsexa om kan man säga.

Efter min uppsägning från tidigare Björks så har jag ju kämpat på som en tok med att få jobba någonstans iallafall och inte gå på Akassa eller styras runt av Arb.förmedlingen
Jag har farit som ett torrt skinn och jobbat överallt.
Fick sedan 75% tillsvidareanställning hos Tuna här i min nuvarande hemstad.

Men det finns inte jobb åt mig där heller.
Nu har jag snart i en månads tid varit tjänsteledig från Tuna och jobbat hos Transdev/Björks och haft gott om jobb.
Jag kör för Merresor som lånar mig från Transdev.

Ja det är en riktig circus detta nu.

Vi får se vartåt detta leder
Hade ett väldigt intressant samtal igår som jag nu går i avaktan över och ser vart detta leder.
Fick ett fantastiskt erbjudande som jag under närmaste månaderna måste ta beslut i.
Vill ha mera kött på benen och information om genomförandet innan jag tar steget åt något håll

Jobba är ju det jag vill göra.
Med körningar jag älskar och trivs med.
Det är så viktigt för mig!!

Av Sirpa - 16 april 2021 04:45

Min äldsta dotter gick i gymnasiet i Sala.
Eller Saladamm om det ska vara helt korrekt

På den tiden köpte hon och kompisarna Blåbärsbulle på Ångbageriet som ligger vid Tågstationen i Sala.
Dessa bullar har hon pratat om i alla år.
Hur goda och hur stora dom var.

Igår när jag stod med bussen och väntade på körning så gick jag över till bageriet frågade efter dessa omtalade bullar.
Jodå, de fanns och var väldigt populära :)

Jag köpte 5 stycken och kunde skicka över bilder på bullarna till dottern och visa vad jag skulle ha med mig hem.

Sedan väl hemma blev det kaffe och bullfrossa i vårt lantkök
Båda döttrarna mina och barnbarnen.
Lilltjejen fick ju inte äta bullarna då hon inte tål mjölkprotein
Hon fick glass och Muminkakor istället och det var hon lycklig med.

Verkligen att rekommendera dessa goda bullar.
Jättestora!
Jag klämde i mig en hel ensam :)
De mätte ca 15-17 cm i diameter.

Av Sirpa - 16 april 2021 04:31

Förutom måndag då jag skulle kört min mamma till sjukhuset för pacemakerkoll, men det blev inställt pga av sjukdom, troligtvis läkaren som hon hade.

Åkte och storhandlade åt mamma iallafall på Willys i Surahammar.
Det var en hel del hon behövde.
Bra att bunkra upp lite så hon klarar sig ett tag.

Satt hos henne en kort stund innan jag måste åka hemåt.
Hade tidigare blivit uppringd av min chef på Tuna om jag kunde jobba nåt.

Resten av veckan har jag kört Tågersättning mellan Västerås och Sala.
Väldigt lite folk som åker men bussen måste ändå gå, även fast den vissa turer varit tom.
Avgångstiderna måste ändå hållas på båda stationerna.

Så det har varit lugna dagar och jag har ägnat en hel del tid åt att städa bussen jag haft.
Putsat fönster, borden, fläckar och damm som funnits överallt.
Det är sånt som tydligen inte görs av alla kollegor.

Igår hade jag Vsk bussen och den fick en rejäl genomgång invändigt då Vsk herrar spelar på lördag i Göteborg.
Jag fick tyvärr inte den körningen men jag ville se till att laget har det rent och fint när de åker så långt.

Jag kommer att köra dom den 1/5 till Göteborg :) Det ser jag fram emot med stor glädje.

Vsk nallen och jag jobbade med städningen tillsammans :)
Sista fotot är när vi putsade fönster.

Nästan hela mitt Standbypass i Sala jobbade jag med städningen invändigt.
Kändes skönt att få bort vinterns damm och skräp
Väl vid depån sedan i Västerås körde jag bussen i tvätten.
Tömde toan och fyllde toakem.
Våttorkade golvet noga och såg till att få bort intorkat från golven.

Meddelade sedan min chef att bussen är redo för långresa
Endast tankning behövs

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards